Web Analytics
Jump to content

glass prison

Lejs
 Share

Recommended Posts

Vel i all ærlighet, de har forskjellig frekvensområder de "jobber" på. Men det er nok ikke der problemet ligger. Regner med du bruker alt annet eksakt som Petrucc(h)i?

Det enkleste tror jeg vil være å godta ting som ikke låter akkurat som du vil det skal låte. I alle fall i dette tilfellet. ;)

Vel i all ærlighet, de har forskjellig frekvensområder de "jobber" på. Men det er nok ikke der problemet ligger. Regner med du bruker alt annet eksakt som Petrucc(h)i?

Det enkleste tror jeg vil være å godta ting som ikke låter akkurat som du vil det skal låte. I alle fall i dette tilfellet. ;)

Fy! Ingen H der nei.

Angående Petrucci-sounden er det muligens litt vanskelig å få nøyaktig den samme. Da tenker jeg på miccer, forsterkere, effekter, gitar(er) osv. You know the drill.

;)

Lejs. Bare glem å få helt eksakt lyd som Petrucci. Du klarer det ikke. Da må du først ut med en shitload of money.

Men jeg har et lite tips: Skaff deg en Dunlop 535Q CryBaby. På den kan du velge hvilke frekvenser whaen skal arbeide med.

Er nok mye cash som må til ja...

Skal vi se:

Mesa Boogie Road King koster vel omtrent 40 norske store lapper, så må du gjerne ha et par kabinetter (for å få Petrucci stereo) og kan slenge på en 20 lapper til. Da var vi oppe i 60 lapper, så har vi jo alt rackutsyret i tillegg til selve wah'en som blir nok et antall tusenlapper. Ikke glem at gitaren også har litt å si, og norsk pris på en 7-strenger EBMM er vel over 20 lapper det og om jeg ikke bommer færlt.

Dette er i og for seg greit nok, men så kommer den vanskelige delen.

1: Hyring av leiemorder som kan snike seg inn hos John Petrucci om natta og kutte av ham hendene (slik at du kan sy de på dine egne armer).

2: Hyring av forsker som kan finne ut nøyaktig hvor i hjernen de mentale gitarferdighetene legger seg.

3: Hyring av hjernekirurg som kan fjerne disse delene ifra Petruccis hjerne for så å sette de inn i din hjerne.

Tror dette sikkert vil være litt i det dyreste laget, men er du målbevisst nok går det nok.

(Jeg har sikkert oversett mange viktige detaljer, men dette skulle iallefall få deg godt på vei).

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.
  • Siste aktive tråder

• Som BobbyBay sier, se på Finn om du finner noe i nærheten til akseptabel pris, ta med gitaren og prøv.
    • Du bør ha 10" eller 12" høyttalerelement. Det er et must for å få god lyd. Så er det om man skal ha rør eller transistor / digital forsterker - det er en smakssak. Her er et par Vox Valvetronics (modellering): https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=262995185 https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=257890983 En rørforsterker kan får man ikke samme pene lyden på både på lavt som høyt volum, og man kan ikke spille via hodetelefoner med den. På en annen side får man en helt annen lyd, og annen respons (vanskelig å forklare.) En Bugera (rør) med mange muligheter til en grei penge: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=257472591  
    • Hej! Har en Gretsch streamliner g2420t som jeg brukte en billig forsterker til som ble ødelagt. Nå vil jeg kjøpe en litt bedre en (tænker rundt 1000-3000kr.) Siden det er en hollowbody som høres fin ut akustisk, vil jeg gjerne ha en amp som kan få den til å høre flott ut elektrisk også. Har ikke mye forstand på forsterkere så kunne veldig gjerne ha bruk for råd og eksempler:)))  
    • Smått hotte virker de ihverfall. Splitter overraskende fint og tonekontrollen roter ikke ting til når man ruller tilbake. Men jeg er ikke helt forelsket i halsen. Det er noe med den chunky v-profilen kombinert med relativt flatt fingerbrett som virker litt klomsete. Eller det kan være at halsen på den HBSC550-II`en er ekstremt god match her til sammenligning
    • Hei!   Bor i Oslo og er nybegynner på slidegitar. Kjøpte ein billig gitar for formålet, med mål om å bli såpass god at eg oppgraderer gitaren etter hvert.  Har stemt den i åpen E. Har prøvd å lære meg litt selv, og kommet eit lite stykke på vei. Men om eg skal lære ordentlig og komme meg videre, så tror eg det hadde vært ein fordel og fått litt kvalifisert hjelp. Er det noen som kan slide i åpen E, eller som kjenner noen, og som kan lære bort? Og evt pris.   Takker Asgeir
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.