Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

glass prison


Lejs

Anbefalte innlegg

Vel i all ærlighet, de har forskjellig frekvensområder de "jobber" på. Men det er nok ikke der problemet ligger. Regner med du bruker alt annet eksakt som Petrucc(h)i?

Det enkleste tror jeg vil være å godta ting som ikke låter akkurat som du vil det skal låte. I alle fall i dette tilfellet. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel i all ærlighet, de har forskjellig frekvensområder de "jobber" på. Men det er nok ikke der problemet ligger. Regner med du bruker alt annet eksakt som Petrucc(h)i?

Det enkleste tror jeg vil være å godta ting som ikke låter akkurat som du vil det skal låte. I alle fall i dette tilfellet. ;)

Fy! Ingen H der nei.

Angående Petrucci-sounden er det muligens litt vanskelig å få nøyaktig den samme. Da tenker jeg på miccer, forsterkere, effekter, gitar(er) osv. You know the drill.

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lejs. Bare glem å få helt eksakt lyd som Petrucci. Du klarer det ikke. Da må du først ut med en shitload of money.

Men jeg har et lite tips: Skaff deg en Dunlop 535Q CryBaby. På den kan du velge hvilke frekvenser whaen skal arbeide med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok mye cash som må til ja...

Skal vi se:

Mesa Boogie Road King koster vel omtrent 40 norske store lapper, så må du gjerne ha et par kabinetter (for å få Petrucci stereo) og kan slenge på en 20 lapper til. Da var vi oppe i 60 lapper, så har vi jo alt rackutsyret i tillegg til selve wah'en som blir nok et antall tusenlapper. Ikke glem at gitaren også har litt å si, og norsk pris på en 7-strenger EBMM er vel over 20 lapper det og om jeg ikke bommer færlt.

Dette er i og for seg greit nok, men så kommer den vanskelige delen.

1: Hyring av leiemorder som kan snike seg inn hos John Petrucci om natta og kutte av ham hendene (slik at du kan sy de på dine egne armer).

2: Hyring av forsker som kan finne ut nøyaktig hvor i hjernen de mentale gitarferdighetene legger seg.

3: Hyring av hjernekirurg som kan fjerne disse delene ifra Petruccis hjerne for så å sette de inn i din hjerne.

Tror dette sikkert vil være litt i det dyreste laget, men er du målbevisst nok går det nok.

(Jeg har sikkert oversett mange viktige detaljer, men dette skulle iallefall få deg godt på vei).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.