Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Line6 Variax 700


vwh

Anbefalte innlegg

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er det slik å forstå at modelleringene i f.eks. Pod blir mer som de er tiltenkt med denne gitaren? Med tanke på at den sannsynligvis er mer nøytral vil den kanskje sette Pod'n i riktig lys?

Nei, denne gitaren er ingen gitar spesielt tilpasset POD. Dette er et frittstående produkt, som vil kunne kopiere kjente (og kjære?) gitarmoddeller. Det er bare å plugge den inn i din vanlige rig og skru frem lyden du vil ha..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk så har var dne ifølge en test i Guitar Buyer(?) ganske bra! Lydene på mange av settingene var helt overbevisende ifølge de.

De jeg tror de fleste stilelr spørsmål ved, er selve feelingen på instrumentet, om du skjønner hva jeg mener. det blir vel et temmelig upersonlig instrument, og selv om dne høres ut som en Les Paul, så blir det ikke det samme som å holde the real thing..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Vil nok tro at de har jobba ei stund med å utvikle systemet før de gjør det "fullblods". Men soom du sier, så er nok feelingen i gitaren litt vass.. Kan selvfølgelig ta feil, men sånn er intrykket. Skal bli morro å prøve! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Variax er sikkert en ypperlig allroundgitar om man ønsker mange forskjellige lyder.. men for min del blir det lit for dumt.. fordi det blir bare tilnerming og kompromiss og man får mange flotte lyder, men ingen av dem er virkelige..

Jeg liker følelsen av å spille på en fender strat og det låter slik og kjennes slik.

Jeg liker å spille på Taylor kassegitar den føles veldig bra og låter slik en bra kassegitar skal gjøre..

Jeg liker å spille på min dobro og at det føles ut som en dobro..

Problemet med Variax er vel at du mangler den riktige scalaen til de forskjellige insterumentene, samtidig som halsene er veldig forskjellige, gripebrettene har store forskjeller både i bredde og tykkelse. Båndene og strengehøydene er veldig forskjellige.

Derfor har jeg forskjellige gitarer med forskjellige egenskaper og spilleegenskaper..

Du får jo heller ikke til å ha forskjellige stemminger heller da på dine insterumenter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, denne gitaren er ingen gitar spesielt tilpasset POD. Dette er et frittstående produkt, som vil kunne kopiere kjente (og kjære?) gitarmoddeller. Det er bare å plugge den inn i din vanlige rig og skru frem lyden du vil ha..

Vil det si at den har en innebygget enhet som fungerer som en Pod? Sett bort fra effektene? En virtuell gitar i en form av en gitar...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat... Det vil med andre ord si at dette systemet kan bygges rundt hvilken som helst modell. Variax Les Paul, Variax Strat osv...

Jeg er ikke fremmed for tanken, men det spørs om det er ønskelig med en gitar som gjør alt, mange gitarister liker å ha litt på vegger og i kroker. :D

God tanke, det skal de ha. Bra at teknologien stadig forbedres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg ikke er noe problem. Vil tro det er mulig å la gitarens soniske kvaliteter styre noen parametre. De har jo klart med den Variax'n som finnes. Den skal ikke låte akkurat presis likt som en annen gitar. To Strater låter aldri helt likt. De har bare de samme egenskapene som for oss avgjør at det låter Strat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.