Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Line6 Variax 700


vwh

Anbefalte innlegg

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Reklame fra Variax-sida:

Shania Twain's band loves the Variax. In a band where you have a ton of different guitar sounds in a single song, flexibility is key. That's why I look to Line 6 for my gear.

Brent Barcus

(Shania Twain)

Shania Twain? Det kan vel ikke kalles for reklame! Hvis jeg ikke ville solgt et produkt ville jeg kanskje sagt at det ville vært brukt til å lage såkalt countrypop... "Våre gitarer blir brukt for å gi Nashville en bedritent rykte som Johnny Cash ikke lenger kan redde". Variax blir vel aldri som låten av en 52 Tele i en klassisk Fender rørforsterker, eller en Les Paul Classic i en Marshall stack! Kommer ikke i nærheten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk faktisk ned i den lokale sjappa og spurte om denne gitaren.. Joda! De hadde den! Om jeg kunne prøve? Jadda! Ikke noe problem! Han fyren rigga noe sinnsykt for meg (tror de anser meg som en ganske habil kunde). Ble helt svett der jeg stod! hehe. Men når jeg begynte å spille, ble jeg faktisk veldig overraska! Var veldig skeptisk, men den overbeviste meg. Er ikke sånn at jeg ville gått og kjøpt gitaren, for den er imot mine "prinsipper" :-P

Stiller meg også ganske skeptisk til at den simulerer LP`er og Stratter, men mange av lydene var veldig fine! Prøvde den på to forsterkere; en akkustisk forsterker (marshall tror jeg..) og en Line6 amp..

Ja.. Dere burde gå og prøve den, for det var veldig morro.. Men kanskje ikke kjøpe den for annet enn morro og galskap.. Jeg prøvde den dyre utgaven (med trem).. De skulle ha 15 lapper ca...

Peace`n`love`n`sånn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde såvidt en Variax i en halvtime, og det som slo meg hardest var at det var morsomt! For første gang kunne man spille "Stairway to Heaven" uten at man fikk småsure blikk fra betjening og andre kunder, pga at gitaren simulerte en tolvstrenger, hvilket var veldig,veldig morsomt,ihvertfall når man i neste øyeblikk satt med alt ifra en dobro via mandolin til en god gammel Tele mellom henda. For gitarister i partycoverband og lignende, så tror jeg denne gitaren på sikt vil ta over for Parker Fly, ettersom den innehar en slik enorm versatilitet. Personlig vil jeg kanskje ta meg råd til en brukt engang,mest som en kuriositet, men også fordi den kan absolutt brukes til noe fornuftig. Hva ren tonekvalitet angår, så var jeg egentlig ikke ute etter å teste det, og ikke vet jeg så mye om de spesielle modellene gitaren skulle modellere heller, men jeg tviler på om publikummet ditt merker forskjellen, for å si det sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.