Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Deep Purple & Uriah Heep


Biaxident

Anbefalte innlegg

To av verdens beste og største band var i oslo for ikke så lenge siden. Og jeg må bare få lov til og skryte av de. Alt på konserten var perfekt, utenom han fulle karen som dreiv og sølte øl på meg hele tia sånn at det var litt vanskelig og følge med fordi at jeg ikke hadde lyst til og komme hjem luktende som en fyllik.

Uriah Heep er kjent for og spille bra live og det gjorde de faen meg også. Lyden var også helt topp, hvertfall når de spillte. Lyden ble litt dårligere når Deep Purple skulle spille. Det undres jeg litt over hvorfor.

Folk ropte "Child in time", "Speed king" osv, men få av de sangene som folk ropte ble spillt. Grunnen til det er jo at Ian Gillian ikke klarer de "feteste" Deep Puple sangene lengre, MEN(et stoooooort men) de spillte derimot en sang som de var dømt til og spille, og ja jeg regner med du tenker det akkurat nå. Smoke on the water. Det som var, var det at "Smoke" live er den feteste versjonen jeg noen gang har hørt. Den er jo rett og slett drit fet egentlig. Folk har jo bare ødelagt den. Kjipe saker.

Dæ dæ dæ dædædædæ dæ dæ dæ dædæ :D

Det som jeg var litt skuffa over, men som ikke kom som et sjokk, var at de spillte mye fra det nye albumet. Det er helt greit, fordi at mange av sangene er av god kvalitet (spesiellt likte jeg Contact lost). De at de også spillte "House of pain" var ikke noe sjokk, den er jo faktisk ganske tøff også.

Jeg fikk flere blikk fra Steve under konserten, og mens jeg skriver om han så må jeg få si at han er en av de bedre gitaristene jeg har sett. Han eier rett og slett. En veldig "space'a" gitarist, det fikk jeg feelingen av da han spillte "Contact lost".

Vel, alt i alt var konserten nesten perfekt. Og jeg tviler på at den kunne ha hvert bedre.

Noen andre som var der???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I WAS THERE

Veldig enig.....

kom desverre midt i Uriah Heep .... men fytti....fikk totalt bakoversveis !!

Han Bernie Shaw kan jaggu synge !!! seiler opp som en av favorittene !

Men uenig i at lyden ble dårligere...heller tvert i mot ! vi stod ca 10 - 15 meter fra scenen midt på omtrent ! Der var det knall bra lyd !!

Og når Don Airey dro igang sin solo orgie på Orgelet....WOW det brumlet hehehe

Steve Morse var i en klasse for seg !!

DP - de måtte bare åpne med Highway Star !! Vannvittig låt... og når de spilte Lazy hahahaha...... sinnsykt bra !!

.....vel...... for meg var dette årets konsert !! KNALLSTERKT !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.... syns nå Don Airey er like god jeg da, men for nostalgiens skyld så hadde det vært knall med Lord !!

ellers så savnet jeg ikke Blackmore i det heletatt, bedre med en Steve Morse som bare gliser og har det gøy enn en surpomp av en Blackmore som står i gjørnet og furter, som han vanligvis har gjort med Purple !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bedre med en Steve Morse som bare gliser og har det gøy enn en surpomp av en Blackmore som står i gjørnet og furter, som han vanligvis har gjort med Purple !!
Morse passer inn i DP som person, men ikke musikalsk. Hans kromatiske soloer blir etter hvert litt kjedelige, og gitarlyden er altfor feit for de gode gamle Purple låtene.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

satan andreas, kommer du først nu?? [sensurert] trudde du skulle ha kommet før sånn søtti år sia :D  !!

Du må ringe mæ så fort som mulig, har sykt gode nyheter. har ikke mer tid til å skrive nu :D see yaaa

Skal ringe så snart jeg får tak i en telefon med ubegrenset ringetid. Må nok bryte meg inn på skolen igjen. :wink: :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morse passer inn i DP som person' date=' men ikke musikalsk. Hans kromatiske soloer blir etter hvert litt kjedelige, og gitarlyden er altfor feit for de gode gamle Purple låtene.[/quote']

Du burde lese noen flere intervju med Steve Morse, han har flere ganger sagt at han var overrasket over at de ville ha ham til å spille som han vanligvis gjør. Bandet visste nok hvordan han spilte før de ringte.

Så Deep Purple på Hell for noen år siden. Bra band. Spesielt bra med Steve Morse. Han får frem en helt annen energi live enn på studioplater, og det synes jeg er helt på sin plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hørte utrolig mye på DP før i tiden 70/80 åra, og etter å ha begynt å høre på det igjen i senere tid, både på gamle og nye inspillinger, jeg må si at Blackmore var mye bedre enn Morse. Bedre gitarist skal jeg ikke komme inn på, men synes de gamle inspillingene er best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.