Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger hjelp til valg av forsterker


Floydian

Anbefalte innlegg

Vi selger en Vox AC30 CC2, her har du en link: http://www.sandbakkenmusikkutstyr.no/shop/...ion=full&id=114

Veldig bra forsterker for clean og overdrive lyder, den har også fin reverb og tremolo, disse kan kobles inn og ut ved hjelp av en pedal. Til en 30 watter å være så spiller den ekstremt høyt, noe Vox amper er kjent for. Hvis du spiller på mindre klubber og sånt så er den ypperlig, men den kan også brukes på større steder hvis du mikker den opp.

Så den spiller høyt nok til bandbruk? Har hørt at rørforsterkere spiller best på høyt volum, så da er det vel bra med 30 watt viss den er høy nok i bandsammanheng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så den spiller høyt nok til bandbruk? Har hørt at rørforsterkere spiller best på høyt volum, så da er det vel bra med 30 watt viss den er høy nok i bandsammanheng.

Den har to 12 tommere som gir mye trøkk, så den skal nok duge fint i bandsammenheng. Og som sagt, hvis du alikevel vil ha mer volum(kan jeg ikke tenke meg), så kan du bare mikke den opp og kjøre resten av lyden gjennom PA. Eller du kan skaffe deg et ekstra kabinett, så har du 4x12. Mange muligheter, men alt står og faller på en kvalitets-forsterker, og det er nettopp det Vox har laget.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har to 12 tommere som gir mye trøkk, så den skal nok duge fint i bandsammenheng. Og som sagt, hvis du alikevel vil ha mer volum(kan jeg ikke tenke meg), så kan du bare mikke den opp og kjøre resten av lyden gjennom PA. Eller du kan skaffe deg et ekstra kabinett, så har du 4x12. Mange muligheter, men alt står og faller på en kvalitets-forsterker, og det er nettopp det Vox har laget.

Da tror jeg jeg har bestemt meg for Vox AC30CC2. Men jeg må nok vente litt med å kjøpe den. Må spare opp nok penger først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøsses, noen som tar inn MM trafoer...

Skal dere ta inn od716 og mallory150 kondiser også?

OD, Mallory, Xicon og masse andre ting har jeg i skuffene mine fordi jeg bygger amper, men du kan like godt sjekke ut www.hoffmanamps.com for smådeler som kondiser, motstandere etc. Du har greiene 5-7 dager etter bestilling rett i postkassa, og du slipper fordyrende ledd slike som meg..... ;)

Om du bare behøver en eller to stk. kan jeg sende deg et brev.

profpot

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer til å bestille fra Tubetown.de ettersom prisene ikke er noe særlig forskjellig (har ikke sjekket hoffmann i det siste). Jeg regner med litt mindre frakt. Skal bestille et par andre ting de har der også.

Takk for tilbudet, men trenger nok litt mer enn et par, holder på med en trekanals highgain preamp(modifisert x88r-lignedes ting), men har stagnert litt de siste månedene pga økonomi, mangel på div., eksamener, fyll, etc...

Men skulle kanskje heller ta opp denne diskusjonen i DIY seksjonen. Bygger du kun JTMer eller har du holdt på med andre ymse forsterkere også? Vi vil gjerne se bilder (innvendig så vel som utvendig). Gjerne del noen erfaringer med oss litt mindre erfarne byggere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AC 30 Spelar høgt nok til å få ein kvar lydmann til å vri seg i fortvilelse

Kan eg spørja kvar i himmelriket du har dette ifrå?

Eg kan skriva under på at AC30CC spelar høgt nok for både band og scene. Det kjekke med denne forsterkaren er at du kan velgje mellom 22watt og 33watt, så den er særs anvendeleg, for studio og større eller mindre scenar. Men at den spelar så høgt at ein kan få ein kvar lydmann til å vri seg i fortvilelse, det har eg ikkje høyrt før. Er det av eigne erfaringar? I så hende vil eg tipsa deg om å bruka den (tidlegare nemnte) velfungerande masterkontrollen (evt. stille ampen ned til 22watt om du vil pressa utgangsrøyra meir). Har sjølv brukt ein AC30CC i live-samanheng, på liten klubbscene, no problemos :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan eg spørja kvar i himmelriket du har dette ifrå?

Eg kan skriva under på at AC30CC spelar høgt nok for både band og scene. Det kjekke med denne forsterkaren er at du kan velgje mellom 22watt og 33watt, så den er særs anvendeleg, for studio og større eller mindre scenar. Men at den spelar så høgt at ein kan få ein kvar lydmann til å vri seg i fortvilelse, det har eg ikkje høyrt før. Er det av eigne erfaringar? I så hende vil eg tipsa deg om å bruka den (tidlegare nemnte) velfungerande masterkontrollen (evt. stille ampen ned til 22watt om du vil pressa utgangsrøyra meir). Har sjølv brukt ein AC30CC i live-samanheng, på liten klubbscene, no problemos :)

Tøft! Da har jeg i alle fall bestemt meg for hvilken forsterker jeg skal kjøpe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan eg spørja kvar i himmelriket du har dette ifrå?

Eg kan skriva under på at AC30CC spelar høgt nok for både band og scene. Det kjekke med denne forsterkaren er at du kan velgje mellom 22watt og 33watt, så den er særs anvendeleg, for studio og større eller mindre scenar. Men at den spelar så høgt at ein kan få ein kvar lydmann til å vri seg i fortvilelse, det har eg ikkje høyrt før. Er det av eigne erfaringar? I så hende vil eg tipsa deg om å bruka den (tidlegare nemnte) velfungerande masterkontrollen (evt. stille ampen ned til 22watt om du vil pressa utgangsrøyra meir). Har sjølv brukt ein AC30CC i live-samanheng, på liten klubbscene, no problemos :)

Det eg meinte å seia var at den er i stand til å spela høgt nok til å gje lydmenn krøkja. Brukte ein live eit par gonger. Fullt klar over at den er kapabel til å spela på lavare volum og, men han spurde om den var kraftig nok i bandsamanheng og mitt svar var ja.

Edit: Ser på sidene til vox at ccen har to i inputar. Den eg brukte hadde 4. Mogleg er har vore borti ein anna versjon

Endret av Lord Nelson
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken bør jeg gå for da? :unsure:

Hvis dette var en original Vox fra 60-tallet, og Celestion elementene også var av den gamle sorten, da hadde vært forskjell på lyden. Siden dette er en ganske så annerledes forsterker enn de gamle Vox-ene, og Celestion Blue lages i Kina(så vidt jeg vet), så er det ikke akkurat noen ekstrem forandring. Hvis du har råd til å betale flere tusen ekstra for å oppgradere en allerede bra forsterker, så gjerne for meg. Personlig ville jeg kjøpt en vanlig CC2 og heller kjøpt to Weber AlNiCo Blue Dog elementer hvis du vil ha noe ekstra. Weber lager elementer som høres ut som de gamle fra 60-tallet, og alt er lagd i USA. Prisen er omtrent den samme som Celestion, men de fleste jeg har pratet med mener at Weber har den beste kvaliteten.

www.tedweber.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.