Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger hjelp til valg av forsterker


Floydian

Anbefalte innlegg

Jeg hadde tenkt en rør-vreng, ikke pedalvreng :P Er mer ute etter "rør-lyd" om du skjønner?

I see. Henviser til til Yngtchies innlegg under.

Fordi ekstern vreng ofte suger balle og promp og det tar MYE skruing, jobb og knoting til for å få det til å høres bra ut.

Eller en god pedal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil man ha rør-vreng fordi man har lest at det er bra? Eller har man testet alle muligheter imellom, og funnet ut at bare rør i signalveien låter best? Jeg har hørt og spilt på flere gode røramper, som fikk seg et kjempeløft av en tube screamer. Marshall JCM 800 2203. Helt ok rockelyd om man skrudde den opp til "drepe naboen" Satte en TS-10 foran, og hadde metallvreng så det holdt.

Hadde også et oppsett med en Sansamp PSA-1 inn i et Marshall 2x50 watts rørsluttrinn. Det låt panser. (Jeg har ennå PSA-en) Det dekker alt fra krystallklar clean opp til Satan sjøl- Mer vreng enn jeg kan se at noen seriøse noensinne vil få bruk for.

En god rørvrengpedal er ToneBones Hot British. Den og en nogenlunde clean amp, en god gitar og en god gitarist skulle være nok til å dekke det aller meste av musikkstiler. Om man har prøvd den og ikke fikk det til å låte bra, tror jeg IMHO at det var noe galt med en av de andre delene i kjeden. (Forsterker/gitar/gitarist)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zappa spelte jo på ein. . kvalitetsstempel i seg sjølv :D

Nei, kva skal ein seie om Twin Reverben då. .

Om du er på jakt etter ein ekstremt høgspelt cleanforsterkar, så finne du det i ein Twin Reverb, vurderte å kjøpa ein sjølv. Knallgo clean lyd, masse "cleanheadroom" i forsterkaren. Er du på jakt etter ein amp med varm og god rørvreng, så skal du nok heller kikka på nokre andre forsterkarar.Trur aldri eg klarte å pressa Twin Reverben nok til at den gav noko særlig til vreng, kom fram til at den var litt for høgspelt, du risikerer å blåsa ut hjernen til dei som står nærmast.

Men . . Fender har jo andre forsterkarar å by på.

Prøv ein Vox AC30 CC2, heilt vanvittig bra forsterkar, glimrande cleanlyd, og meir enn nok rørvreng. I tillegg har den ein masterkontroll som fungere overraskande godt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne så interresant ut! Noen som har erfaringer med den?

Vi selger en Vox AC30 CC2, her har du en link: http://www.sandbakkenmusikkutstyr.no/shop/...ion=full&id=114

Veldig bra forsterker for clean og overdrive lyder, den har også fin reverb og tremolo, disse kan kobles inn og ut ved hjelp av en pedal. Til en 30 watter å være så spiller den ekstremt høyt, noe Vox amper er kjent for. Hvis du spiller på mindre klubber og sånt så er den ypperlig, men den kan også brukes på større steder hvis du mikker den opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.