Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kommentarer til Gitarvideoer


Straymond

Anbefalte innlegg

hva skal en stakkar gjøra for å få fatt i vidz av matthias eklund og ron thal.... :evil:

min første post her, forresten! :lol:

Notat fra administrator: Denne tråden består av poster flytter bort fra tråden «Gitarvideoer» (se sticky). Diskusjonen begynner litt rotete på grunn av dette, men jeg synes det var bedre å ha tråden her enn å fjerne den helt. -Thomas

Endret av Thomas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Du kan sjekke ut denne med Ron Thal' date=' fra Freak Guitar Camp 05... Hvor Ron spiller Ray Gun. Kun et lite utdrag, men verdt en kikk likevel. Gitaren han spiller på var min, solgte den dagen etter - det er i alle fall min versjon. ;)

http://www.guitars-attitude.com/media/video/raygun_sample.wmv[/quote']

perle! snadder å endelig SE denna gale mannen surre over en gitar! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan sjekke ut denne med Ron Thal' date=' fra Freak Guitar Camp 05... Hvor Ron spiller Ray Gun. Kun et lite utdrag, men verdt en kikk likevel. Gitaren han spiller på var min, solgte den dagen etter - det er i alle fall min versjon. ;)

http://www.guitars-attitude.com/media/video/raygun_sample.wmv[/quote']

perle! snadder å endelig SE denna gale mannen surre over en gitar! :D

han var utrolig konge!

brukte ikke teknikene for å runke, men for å få de lydene han vile ha.

bra teknisk, men låta og lyden kommer først.

vet ikke hvordan han er ellers, men der var han bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan sjekke ut denne med Ron Thal' date=' fra Freak Guitar Camp 05... Hvor Ron spiller Ray Gun. Kun et lite utdrag, men verdt en kikk likevel. Gitaren han spiller på var min, solgte den dagen etter - det er i alle fall min versjon. ;)

http://www.guitars-attitude.com/media/video/raygun_sample.wmv[/quote']

perle! snadder å endelig SE denna gale mannen surre over en gitar! :D

Kommer flere. Det er et par DVD'er i produksjon fra FGC, der han spilte flere morsomme greier. Utrolig kompetent fyr... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Komisk? Den første er en gitarsolo, kun for å underholde publikum. Den andre er en instruksjonsvideo for viderekommende, tydelig at den går over hodene på mange.

så på den første jeg da, elendig runke solo enkelt og greit.

sorry men har ikke sansen for slikt, det er kjedelig.

edit: så den andre nå, den var enda være! jeg for vondt et sted på kroppen når jeg ser sånt, er ikke sikker på hvor :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHA! Det er noe av det mest atonale jeg har hørt på leenge.

Ja, det er også meningen. Han styrer bevisst utenom de "vanlige" skalaer og bruker diminished, augmented(engelske begrep) og kromatiske variasjoner i stedet.

... Og uansett hvor hardt han prøver å være et teknisk og teoretisk geni, høres det ut som om noen voldtar ei katte i fast-forward.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

edit: så den andre nå, den var enda være! jeg for vondt et sted på kroppen når jeg ser sånt, er ikke sikker på hvor :?

Eh, du er klar over at det i introen er nettopp det; en intro? Hvis du ser hele videoen så finner du masse nye teknikker og idéer som det går an å bruke i gitarspillet. Først er det pentatoniske posisjoner som kan brukes i det meste av klassisk rock, noe jeg vet du hører på. Etter det er det forskjellige ting sånn som grupperinger, veldig interessant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... Og uansett hvor hardt han prøver å være et teknisk og teoretisk geni, høres det ut som om noen voldtar ei katte i fast-forward.

Han trenger ikke å prøve, han var et geni. Og det han spiller er helt klart ting som ikke er for mannen i gata, men hvis du ser bort fra den introen så er det som sagt masse å lære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

edit: så den andre nå, den var enda være! jeg for vondt et sted på kroppen når jeg ser sånt, er ikke sikker på hvor :?

Eh, du er klar over at det i introen er nettopp det; en intro? Hvis du ser hele videoen så finner du masse nye teknikker og idéer som det går an å bruke i gitarspillet. Først er det pentatoniske posisjoner som kan brukes i det meste av klassisk rock, noe jeg vet du hører på. Etter det er det forskjellige ting sånn som grupperinger, veldig interessant.

Sorry, enten så er jeg sær eller ikke sær nok.

Jeg, klarer ikke å ha respekt for slike musikere.

for all del la dem holde på, og digg det alt du orker.

Men ikke prøv og press din musikk smak på meg.

når det gjelder klassisk rock så har du rett, men jeg går heler rett til kilden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.