Gå til innhold
Truls

Nye mikker, mest heavy?

Anbefalte innlegg

Hei, Jeg skal kjøpe ny gitar, men mikkene som er på er ikke så veldig bra.. så skal ha dem beste og mest heavy mikkene så det går an å få tak i.. noen som har noe å anbefale?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da setter du i EMG. F.eks 81 i broa og 85 ved halsen. Ikke bry deg om tullinger som måtte si at de er dårlige, det er fantastiske metal-pickuper. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Livewire er FOR syk! Den får valvestate til å låte cannibal corpse uten prob :mrgreen:

Har en til salgs hvis du er interessert

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et alternativ til EMGer er vanlige mikker og en boost-preamp i gitaren, for eksempel Demeter mid-boost (godlyd.no) (finnes også som tråkkeboks for pedalbrettet). Da kan du kjøpe akkurat hva du vil ha av mikker, sette inn en bryter for boost-bypass om du finner ut at du også trenger passivitet, og få det beste av begge verdener.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mitt intrykk er at Seymore Duncan(husker ikke modell) har mer bass i seg og fyldigere tone. EMG-81 høres bare jææææævla feit ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bill Lawrence L-500XL og L-500L. Tar helt av.

Tror dog ikke jeg ville satt XL og L i samma gitaren, det blir litt mer allsidig med en 500XL og en 500R eller 500C (XL ved stolen, R eller C ved halsen..)

Men, klart, skal du bare spille kirkebrennermusikk er jo XL/L comboen fin.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Noen som kan svare på spørsmålet mitt?  :mrgreen:

emg hz er ikke spesielt bra, men er vel billige. for å si det sånn; du får det du betaler for..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en Bill Lawrence L500XL i min Ibanez.

Den koster vel omtrent det samme som en EMG HZ..

Forskjellen er at Bill Lawrence er kvalitets-pickuper som er billige på grunn av at du kjøper dem direkte fra fabrikken, mens HZ bare er billig.

Hva som er hissigst av EMG81/85, L500XL eller livewire tør jeg ikke svare på..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en Bill Lawrence L500XL i min Ibanez.

Den koster vel omtrent det samme som en EMG HZ..

Forskjellen er at Bill Lawrence er kvalitets-pickuper som er billige på grunn av at du kjøper dem direkte fra fabrikken, mens HZ bare er billig.

Hva som er hissigst av EMG81/85, L500XL eller livewire tør jeg ikke svare på..

Jeg har testet 81, har 85 i stolen nå, og har tidligere hatt en dimebucker - som såvidt jeg vet er noenlunde i samme gate som L500XL - bare mye dyrere fordi det er en piece of signaturshit :P Livewire metal humbuckeren er UTEN TVIL den hissigste! Får dimebuckeren til å høres ut som singlecoil i forhold :lol:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.