Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nye mikker, mest heavy?


Truls

Anbefalte innlegg

Fra seymourduncan.com:

description

Perhaps the world’s highest output pickup.Designed and voiced for the most brutally extreme tone. It has a screaming voice with amazing mid-range punch that produces thick, dark chords and hard-hitting leads. Incredibly aggressive output. Will overdrive most amps. These humbuckers do not have a split coil mode.

complete setup

Recommended for bridge. Though some players use a Metal in both neck and bridge, the LW-HMETs Metal set includes a Classic version for the neck in case clean tones are needed. The Metal humbucker does not produce true clean tones. Includes mounting ring, pots, battery clips, stereo jack and wire.

Sier vel det meste :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Og hvafforno gitar hadde du?

Om alt lå i pickupene hadde alle sammen kjøpt seg 2500 kroners gitarer og gode pickuper.

Dessuten har det litt med treverket å gjøre. En jævla skarp pickup går dårlig i et treverk med jævla skarp tone for å si det sånn.

Carvin DC-127, neckthru, hele saken i koa med ibenholdt gripebrett. Den har i utgangspunktet noe lysere tone enn gibby exploreren, men låter sinnsykt mye råere med Duncan invader enn dimebucker. LW-Metal var litt overkill.

Hvis alt av tone lå i pickupene, hadde folk likevel kjøpt seg dyrere gitarer siden de ofte er bedre å spille på, har rett hals og jevne bånd slik at de kan intoneres skikkelig og ikke skurrer som svarte, stødige tremoloer, holder stemming osv. Selve prosessen der instrumentet lages er i min mening like viktig som materialene som brukes. Tipper Paul Reed Smith kunne snekret en bedre gitar av kryssfiner enn hva squier kunne snekret av übermahogni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte å kjøpe en BC Rich Kerry King Wartribe med Gigbag, Reim, Poster, Plekter og "Wrist-band" for 3500,- kr og så kjøpe 2 EMG mikker, 81 og 85 som koster 2430,- kr tilsammen.. Er det er dritt gitar? er det vits å sette så gode mikker på denne gitaren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prompegitar ja.

Det er en grunn til at veldig få (ingen) gitarer er laget av plast. Grunnen til dette er at treverk fungerer bra til gitarer, og siden tre er tre, vil kvaliteten på treverket si en del om gitaren. En ny gitar til under 5000 i Norge er sjeldent kanonbra, under 3 så snakker vi virkelig bånnslam. Starter packs er vel noe av det verste.

Hadde du laget en gitar av gamle sponplater marinert i piss ville sannsynligvis kvaliteten på den vært bedre enn den du vurderer der. Å sette dyre pickuper i en sånn blir omtrent som å investere over 2000 kroner i en pølse som noen har mistet på bakken.

"Selve prosessen der instrumentet lages er i min mening like viktig som materialene som brukes. Tipper Paul Reed Smith kunne snekret en bedre gitar av kryssfiner enn hva squier kunne snekret av übermahogni."

Hør, hør!

Endret av JonnyPonny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et innspill: hvis selve gitaren din låter ræva (agathis treverk f.eks) fra før bør du nok vurdere aktive mikker - EMG er knallbra men lyden er litt "oppbrukt", om du skjønner? ;) Livewire har jeg aldri hørt, men sånn som den beskrives her bør den jo ta helt av, du kan jo alltids bestille fra nett og bruke angrefrista :P

Har du god lyd i selve gitaren er passive mikker veldig fint, jeg ville gått for L-500XL fra Bill Lawrence ved stolen, og kanskje noe litt mindre aggresivt ved halsen, f.eks en DiMarzio evolution. Forresten er ikke dimebucker "noe i samme gate", Dimebag brukte aldri denne selv :rolleyes:

Endret av jcberg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et innspill: hvis selve gitaren din låter ræva (agathis treverk f.eks) fra før bør du nok vurdere aktive mikker - EMG er knallbra men lyden er litt "oppbrukt", om du skjønner? ;) Livewire har jeg aldri hørt, men sånn som den beskrives her bør den jo ta helt av, du kan jo alltids bestille fra nett og bruke angrefrista :P

Har du god lyd i selve gitaren er passive mikker veldig fint, jeg ville gått for L-500XL fra Bill Lawrence ved stolen, og kanskje noe litt mindre aggresivt ved halsen, f.eks en DiMarzio evolution. Forresten er ikke dimebucker "noe i samme gate", Dimebag brukte aldri denne selv :rolleyes:

sjekk ut deanguitars.com/forum - det er diskutert opp, ned, sidelengs og i mente om han brukte dimebuckeren eller ikke. Endelig konklusjon er at ja - han brukte faktisk seymour duncan dimebucker i sine siste år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prompegitar ja.

Det er en grunn til at veldig få (ingen) gitarer er laget av plast. Grunnen til dette er at treverk fungerer bra til gitarer, og siden tre er tre, vil kvaliteten på treverket si en del om gitaren. En ny gitar til under 5000 i Norge er sjeldent kanonbra, under 3 så snakker vi virkelig bånnslam. Starter packs er vel noe av det verste.

Hadde du laget en gitar av gamle sponplater marinert i piss ville sannsynligvis kvaliteten på den vært bedre enn den du vurderer der. Å sette dyre pickuper i en sånn blir omtrent som å investere over 2000 kroner i en pølse som noen har mistet på bakken.

"Selve prosessen der instrumentet lages er i min mening like viktig som materialene som brukes. Tipper Paul Reed Smith kunne snekret en bedre gitar av kryssfiner enn hva squier kunne snekret av übermahogni."

Hør, hør!

BC Rich Kerry King Wartribe

Kropp: Basswood

Hals: Lønn

Gripebrett: Rosentre

er det så gale da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.