Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nye mikker, mest heavy?


Truls

Anbefalte innlegg

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Etter å dømme fra specsa så er det en gullfin gitar til ~7000. Å betale norsk pris er nok ganske bortkasta derimot; da får du jo en ekte ESP M2 for samme pris.

Han ene fyren fra Vital Remains (som også spiller i Deicide for tiden?) brukte en slik da jeg så dem live hvertfall, og det så kanonbarskt ut ;)

De schecterne jeg har prøvd (C1 elite og classic) har vært gode gitarer, men er jo langt fra like heavy som EX-400

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh.... så lenge en gitar har en solid kropp så kan du spille heavy med den. Hvis du ser en hollow body formet som en BC Rich Beast så er ikke det en metalgitar.

ESP LTD er knall det, men kjøp heller fra Ebay. Music123 og andre nettbutikker har ikke lov til å selge ESP til utenlandske kunder. Vet det er folk som har handlet sånt derfra, men du kan også risikere å ende opp med å sende penger og ikke få noen ting, som også har skjedd med folk som har prøvd å handle derfra.

Schecter ligger stort sett mot LTD kvaliteten, nå bruker de jo også USA pickuper fra Duncan og EMG. Og halloooo mann, om du har en Schecter S-1 med mahogny hals og kropp og en EMG81 i bro, og en EX400 med akkurat samme treverk og mikk så låter de passe likt. Tross alt kun formen som er annerledes, kvaliteten, deler og treverk er det samme. Nå har de fleste Schecterne Duncan mikker (Hellraiser har EMG), men det låter pokker meg bra til tunge ting det også.

Eneste er at platen på EX400BD kan "stramme opp" lyden litt.

Endret av JonnyPonny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal enten kjøpe EX400BD eller AX400, hvilken ville dere helst kjøpt? er det noe spess forskjell med dem utenom utsendet?

Det er forskjell på alle gitarer,men disse to er vel strengt tatt i nært slektskap med hverandre.

Jeg har ikke noe til overs for utseendet på noen av de, men skulle jeg velge måtte det blitt EX.

Jeg synes dog diamond-plata gjør at den ser litt billig ut.

Jeg ville selvfølgelig heller kjøpt denne :D

IMG_0199.jpg

IMG_0163.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.