Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Progressive Poetry - ALLE FERDIG MASTRA!!! 3 LÅTER!!


eXX0n

Anbefalte innlegg

Nevermind: Ganske grei sang med en stilig solo 7/10

Left Behind: Kul intro, stilig gitar riff og fin solo men vokalen passa ikke helt 8/10

Unwanted: Dritfet intro, flott gitar og trommespill, fin solo men vokalen trekker ned. 8/10

så det var min kritikk. håper du likte den :)

Edit: Unwanted var rett og slett den beste :D

Bra kritikk ;) Takker.

Vi begynner å få ganske mange nye låter og vi vurderer faktisk å spille inn en full lengde plate til sommeren. Det blir veldig tøfft om vi klarer da.

Og vi har sendt inn Ep'en til Scream Magazine så det skal bli gøy å se hva de skriver om oss. Og vi håper på å få spille på..hva heter den igjen? Stor ås festivalen i Sør-Trøndelag?

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nevermind: Ganske grei sang med en stilig solo 7/10

Left Behind: Kul intro, stilig gitar riff og fin solo men vokalen passa ikke helt 8/10

Unwanted: Dritfet intro, flott gitar og trommespill, fin solo men vokalen trekker ned. 8/10

så det var min kritikk. håper du likte den :)

Edit: Unwanted var rett og slett den beste :D

Bra kritikk ;) Takker.

Vi begynner å få ganske mange nye låter og vi vurderer faktisk å spille inn en full lengde plate til sommeren. Det blir veldig tøfft om vi klarer da.

Og vi har sendt inn Ep'en til Scream Magazine så det skal bli gøy å se hva de skriver om oss. Og vi håper på å få spille på..hva heter den igjen? Stor ås festivalen i Sør-Trøndelag?

Lykke til :)

Takker. Så alle som bor i nærheten av den festivalen eller som skal på den festivalen må sjekke ut Progressive Poetry om vi skal spille der da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anngående mixen(av det som allerede ikke er påpekt): tynn solo lyd!!! Trommene lyder alt for tamt, det høres ut som at det ligger for mye på samme frekvenser.. Dette er bare generellt. Gi det litt mer innsats så blir det tipp topp! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke hørt så veldig godt igjennom, så ikke skyt meg om jeg sier noe feil. Det meste her er vel egentlig nevnt, men jeg syns dere bør fokusere litt mer på å ikke spille for mye gjentagende riff. Det gjør det veldig lite progressivt. Prøv med litt taktvariasjoner, tempovariasjoner. og muligens endring av toneart og. Jeg syns også det ble veldig mye at en person har et solostykke, så spiller de andre et kjedelig gjentagende rytmemønster i bakgrunnen. Litt lite samspill. Jeg tror jeg skal la være å hakke på vokalen nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

likte veldig godt bruken av Synth på Unwanted. den soloen der kunne blitt sinnsykt fet om du hadde forandra BARE på lyden. skaffa den en egen sound liksom. og så kan du si til bandmedlemmene dine at du krever å få lov til å skru god lyd, for det trengs på rytmegitaren. syns stemmen passa veldig godt enkelte steder, og mindre bra andre steder, og synes det var bra koring på slutten av sangen. må si enda en gang at jeg likte synthen^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg takker veldig for god kritikk. Og det med manglende prog. så var dette egentlig veldig tidlig i stadiet våres, men nå har vi flere låter som er litt mer prog. Lyden synes jeg også er ræva, men vi fikk det jo sinnsykt billig og da så hva kunne vi egentlig forvente oss :P

Som nevnt tidligere så er soloene improvisert og under ganske høyt press osv. og jeg er ikke vant med å sitte på en stol i et studio og prøve å komme opp med en fet solo, men jeg synes ikke jeg gjorde en dårlig jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir for mye møl (tilfeldige toner, urent og ikke så bra timing) og for lite melodi. Less is more. Vet at dette er tung kritikk og svelge. Håper du bare bare ser på det som en motivasjon til å øve enda mer. Vi blir jo trossalt aldri utlært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner. Jo det er tungt, men da får jeg ihvertfall hørt meningen til folk. Om de bare skriver at det var tøfft, eller at det var dårlig så veit jeg ikke hva de synes er bra eller dårlig og da kan jeg ikke forandre på noe.

Takk igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var mange fete partier i låtene her.

Soloer trenger ikke å være perfekte i verken toner eller timing for å høres bra ut i mine ører, det er andre faktorer som spiller inn... Det som er morro er som regel at de beste tekniske gitaristen skjelden lager kule soloer.

Virker som et bra band, synes kanskje noen av synthlydene var litt merkelige valg, tenker da spesielt på den i låta Unwanted. Den er behagelig, men synes ikke den passer helt inn i lydbildet.

Musikken er også generelt behagelig å høre på. Noe mere variasjon i låtene kunne jo ha kommet godt med, men leser i tråden at dere utvikler dere mer progressivt, så det blir spennende å høre fortsettelsen.

Det som virkelig trekker ned her er vokalen, ikke for å være frekk eller noe, men synes vokalen rett og slett er for dårlig. Bandet er bedre enn at det bør ha en slik vokal. Ville kanskje vurdert å prøve å få vokalist til å kanskje synge litt annerledes, eller evt bytte ham ut, men det er jo ikke alltid så enkelt å gjøre det heller.

Men dette er jo bare mine meninger da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.