Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Progressive Poetry - ALLE FERDIG MASTRA!!! 3 LÅTER!!


eXX0n

Anbefalte innlegg

Uffameg nei han vokalisten var ikke sånn kjempemye å skryte av.. Left Behind likte jeg ganske godt, syns godt melodilinja kunne vært litt bedre.. Noe man husker lettere. Nevermind likte jeg bare ikke, vokalen var rett og slett sur i refrenget og sangen i seg selv var litt kjedelig. Unwanted var ganske kul.

Bottom Line: Vurder å bytte ut vokalisten. Han skal tross alt være en slags frontfigur og da må han være flink.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Synes dette låt ganske bra jeg da!

Det eneste jeg vil klage på er at jeg ville hatt mer "high gain petrucci/loftstad" gitarlyd.. Synes ikke gitarlyden dint "trøkker" så veldig! Men ser jo hva du har brukt, og du har jo fått deg ny amp nå! Men det er mitt synspunkt!

En annen ting er at jeg tror det hadde låtet helt kanon med en skikkelig Moog lead (Espen Storø, Jordan Rudess), på Unwanted rundt 00:26

Skjønner ikke at folk klager på vokalen karen synger jo skikkelig bra, han karen her har absoulutt potensiale, kommer til å låte enda mer konge om et par år!

Rock on Exxon!

Endret av Martin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då var kritikkbuksene på.

1. Vokalen er platt. Lite spanande melodilinjer og ikkje spesielt bra stemme.

2. Eg kan ikkje fordra synth, og her synest eg den øydelegg mykje av låtane.

3. Soloane er litt start-stopp. Kunne vore bygd opp betre.

4. Skal låtane vera så lange treng litt meir kjøt.

5. Mangel på verkeleg killer riff. Vert ein del "greit nok". Eit unntak.

nok slakt for i dag, og over til det positive.

Hovudriffet på left behind er jævla tøfft.

Låtane er sydd saman bra. Overgangane er smoothe og fine.

Ettersom det vart annonsert som progrock, vart eg sitjande å lura på kor progen vart av. Høyrtest temmeleg streit ut for meg, utan at det er noko negativt. Alt i alt var dette ok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Selv om jeg ikke liker å være nedslående så vil jeg gjerne spør hvordan du kan påstå at dette er mastra? Det er jo grumsete som fy, og ikke er det normalisert heller(og komprimer bassen mer). En del sur synging her og der, Musikalsk sett er det slett ikke ille, men dere sliter en del med uttrykket. Få vokalisten til å ta i litt mer og utnytt dynamikken mer, mange koringer som kunne blitt stilige og gitt mer til låtene. Med tanke på lyd har jeg store problemer med å høre hva rytmegitar og trommer bedriver, alt blir overdøvet av bassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det stemme at dere spilte på Kjeller Rock festivalen i november?

Mener å ha hørt dere der. Hvis jeg husker rett så har dere en jævel av en trommis.

Likte "Left Behind", men det låt enda kulere live enn på opptak.

Som mange har nevnt så likte jeg heller ikke vokalen.

Jepp vi spillte på KjellerRock. Og Bjørn Tore er en syking på trommer ja.

BlueGrot: Opptaket er mastra, men jeg har ikke SÅ mye greie på studio ting så jeg kan ikke uttale meg så veldig. Liker ikke lydbildet selv og det er litt lavere enn andre opptak fra andre band.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"det er litt lavere enn andre opptak fra andre band."

Da er det ikke mastret ;)

Ville mikset hele greiene om igjen, det er ca null clean gitar, og skarpen og basstrommen drukner i et øs av grums, og bassen må komprimeres og EQes og skrus mye lavere.

Endret av BlueGrot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"det er litt lavere enn andre opptak fra andre band."

Da er det ikke mastret ;)

Ville mikset hele greiene om igjen, det er ca null clean gitar, og skarpen og basstrommen drukner i et øs av grums, og bassen må komprimeres og EQes og skrus mye lavere.

Vel vi sendte opptaket inn til mastring. Og betalte for det.

Og jeg veit det er miksa.

Men jeg gidder ikke å gjøre noe med det nå. Det er jo bare en EP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nevermind: Ganske grei sang med en stilig solo 7/10

Left Behind: Kul intro, stilig gitar riff og fin solo men vokalen passa ikke helt 8/10

Unwanted: Dritfet intro, flott gitar og trommespill, fin solo men vokalen trekker ned. 8/10

så det var min kritikk. håper du likte den :)

Edit: Unwanted var rett og slett den beste :D

Endret av Sander
Lenke til kommentar
Del på andre sider

drømte om bandet ditt i natt :blink:

:blink: Jaha?

Menne fortell da. Hva skjedde?

Musikken våres er så innflytelses rik at folk begynner å drømme om oss. Hahah :lol:

litt rart i grunn:S jeg bare at dere kom til gymsalen på skolen min :P og spilte B)B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Nevermind: Ganske grei sang med en stilig solo 7/10

Left Behind: Kul intro, stilig gitar riff og fin solo men vokalen passa ikke helt 8/10

Unwanted: Dritfet intro, flott gitar og trommespill, fin solo men vokalen trekker ned. 8/10

så det var min kritikk. håper du likte den :)

Edit: Unwanted var rett og slett den beste :D

Bra kritikk ;) Takker.

Vi begynner å få ganske mange nye låter og vi vurderer faktisk å spille inn en full lengde plate til sommeren. Det blir veldig tøfft om vi klarer da.

Og vi har sendt inn Ep'en til Scream Magazine så det skal bli gøy å se hva de skriver om oss. Og vi håper på å få spille på..hva heter den igjen? Stor ås festivalen i Sør-Trøndelag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.