Gå til innhold
eXX0n

Progressive Poetry - ALLE FERDIG MASTRA!!! 3 LÅTER!!

Anbefalte innlegg

Jeg lurer fælt på hva som er progressivt med dette. Jævlig streit spør du meg.

De låtene her er faktisk de minst progressive sangene vi har. Nevermind er 100% streit rock.

Når vi får spillit inn flere låter skal dere få høre at vi har sanger som er mer progressive. ;) ta det med ro. I mellom tiden så får dere heller høre på sangene som de er og ikke henge dere opp i hvor progga de er eller ikke.

Takk.

EDIT: Og anngående vokalisten så begynner vi å bli veldig usikkre ja. Han kommer aldri på noen øvinger lenger heller så vi MÅ ha en ny som kan og vil prioritere musikken litt mer.

Endret av eXX0n

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I mellom tiden så får dere heller høre på sangene som de er og ikke henge dere opp i hvor progga de er eller ikke.

Takk.

Var ikke meninga å henge meg opp i det. Synes bare var litt rart at dere ikke levde opp til bandnavnet. Nuvel. I så fall er jeg jaggu meg spent på de nye sangene. Tør jeg spørre hva dere har som inspirasjonskilde? Band dere liker and so on?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I mellom tiden så får dere heller høre på sangene som de er og ikke henge dere opp i hvor progga de er eller ikke.

Takk.

Var ikke meninga å henge meg opp i det. Synes bare var litt rart at dere ikke levde opp til bandnavnet. Nuvel. I så fall er jeg jaggu meg spent på de nye sangene. Tør jeg spørre hva dere har som inspirasjonskilde? Band dere liker and so on?

Vi har diskutert det i senere tid at bandnavnet våres ikke helt har passa til tider, men vi prøver hardt å leve opp til det.

Men inspirasjonskildene er ganske spredt utover bandmedlemmene. Jeg henter inspirasjon fra DT, Deep Purple, Pink Floyd, Iron Maiden, Paul Gilbert, Satriani osv.

Men det er egentlig DT som er hoved kilden. Det er 3 av oss i bandet som hører "aktivt" på DT.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe. Lytt på banda fra det glade søtti-tallet, så blir jeg fornøyd :)

Jeg vil t.o.m. gå så langt ved ikke regne DT som prog :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dream Theater er ikke ren prog, men de har i flere sanger progressive elementer, akkurat som de har heavy elementer og melodiske elementer :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi hører en del på Rush og. Hele bandet er fan av de. Glemte bare å nevne de.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi hører en del på Rush og. Hele bandet er fan av de. Glemte bare å nevne de.

Tenker mer på engelske band før det :) Men Rush er tøft det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

EDIT: Og anngående vokalisten så begynner vi å bli veldig usikkre ja. Han kommer aldri på noen øvinger lenger heller så vi MÅ ha en ny som kan og vil prioritere musikken litt mer.

Det tror jeg er et smart trekk. Vokalisten drar bandet skikkelig.

Dere kan jo også prøve å få litt mere trøkk i lyden... Blir litt tamt lydmessig...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er ikke helt min type musikk, d må sies, men: Unwanted var knalltøff! Syns vanligvis at synth (hvis man har d med) har en tendens til å bli for tydelig. Dette skjedde LITT på Neermind, men på Unwanted var d kult! Soloene er fete. Likte Nevermind-soloen veldig godt. Jeg syns vokalen var kjip først, men så ble man mer og mer vant med den og da ble d egentlig ganske stili. Bassen var dritfet! Likte ikke trommene på Nevermind, d ble veldig garageband-sound men på de andre låtene var de ikke så ille. Som sagt er ikke prog helt min stil, men håper du fikk noe ut av dette. Keep up the good work! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er ikke helt min type musikk, d må sies, men: Unwanted var knalltøff! Syns vanligvis at synth (hvis man har d med) har en tendens til å bli for tydelig. Dette skjedde LITT på Neermind, men på Unwanted var d kult! Soloene er fete. Likte Nevermind-soloen veldig godt. Jeg syns vokalen var kjip først, men så ble man mer og mer vant med den og da ble d egentlig ganske stili. Bassen var dritfet! Likte ikke trommene på Nevermind, d ble veldig garageband-sound men på de andre låtene var de ikke så ille. Som sagt er ikke prog helt min stil, men håper du fikk noe ut av dette. Keep up the good work! :)

Takk for at du likte låtene

Men jeg må kommentere noe. Åssen kan du synes at synthen blir for tydelig på Nevermind når det ikker er synth på den sangen? ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.