Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Octavarium - Livets sirkel


Floydian

Anbefalte innlegg

Dream Theater's CD Octavarium, består av åtte låter. Hver låt representerer en side i livets sirkel (har jeg blitt fortalt, vet ikke om det er sant): Sorg, tap, kjærlighet, glede, håp, lengsel, savn og hat. Hvilken side hører til hvilken sang tror dere? Jeg tror at The Answer Lies Within er håp og at Panic Attack kanskje er hat, men resten er jeg usikker på. Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier ikke at det ikke stemmer, men hvor har du dette fra? Er det noen universal enighet om at livet har åtte sider? Nå høres jeg ganske streng ut i tonen, men det er jeg altså ikke. Hehe.

Har ikke studert tekstene, så jeg vet ikke hvilken sang jeg ville koblet til hva. Tror jeg dog kan si meg enig med The Answer Lies Within og håp. Kjempefin sang det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tekstene handler om DTs karriere. Hver sang tar for seg ett aspekt' date=' og tittelsporet 'Octavarium' oppsummerer det hele.[/quote']

I såfall tipper jeg at Never Enough er fra bitterheten mellom DT og plateselskapet under innspillingen og utgivelsen av Falling Into Infinity. Root of All Evil er som kjent Portnoys tidligere alkohol problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tekstene handler om DTs karriere. Hver sang tar for seg ett aspekt' date=' og tittelsporet 'Octavarium' oppsummerer det hele.[/quote']

I såfall tipper jeg at Never Enough er fra bitterheten mellom DT og plateselskapet under innspillingen og utgivelsen av Falling Into Infinity.

Den kan muligens tolkes slik, men de fleste er enige om at den rett og slett er et angrep på utakknemlige fans (det har vært en del drama på Portnoy-forumet). Ganske sterke greier når en leser teksten nøye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt bra det der. Ingen liker å bli kritisert av sine egne fans, men det er kanskje å ta litt hardt i å lage en slik skjennepreken til de som gir en mat på bordet.

Ettersom jeg forstod det så skreiv han sangen for å få ut følelsene. Hadde kanskje vært best å ikke gi den ut, men heller synge den på bandmøter, i dusjen, backstage, sammen med familien sin etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.