Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

morgan legend


Boffen

Anbefalte innlegg

føler at det er altfor lite anmeldelser her på forumet, så her kommer min:

Morgan Legend

pris: 1000-2000 kroner(avhengig av hvor du kjøper)

Spillbarhet:8/10

denne gitaren er en drøm og spille på, kroppen har gode "utskjæringer" som er formet perfekt for en kropp enten du sitter eller står

Lyd:6/10

lyden på denne gitaren liker jeg bedre enn alle andre gitarer på dette prisnivået, du får god lyd for pengene, men ikke mer enn det

Overall:7/10

dette er en veldig fin nybegynner gitar, danker ut konkurenter på samme prisnivå (squier,epi les paul specials osv.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgan Legend

Spillbarhet:8/10

Kjempegod å spille på. Halsen er rett og slett utrolig god :) sammenlignet med andre stratter.

Lyd:4/10

Dårlig sustain og spinkel lyd, men ikke værre enn at den kan brukes på gig om du har litt komp fra andre instrumenter.

Overall:6/10

Om du er nybegynner er denne kjempegod å spille på. Som sagt kan den også brukes i band på gig, men primært er nok dette en øvingsgitar.

Oppdatering: Skar hull til humbucker i plata, og satte inn en Ibanez Powersound. Faktisk ikke noe elendig kombinasjon da den puppen egentlig har skikkelig overkill på bass. Skikkelig trøkk i den gitaren nå. Nå funker den bra til riffing, men sustainen er fortsatt for dårlig til langtliggende akkorder.

Endret av bove
Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff, Morgan er noe skit, finnes mye bedre nybegynner gitarer enn Morgan.

+1.

legge til en eller to 1000lapper så får du deg en nybegynnergitar du kan bruke en god stund.

jepp

Morgan = elendig materiale, horribel kvalitets kontroll, dårlig lyd.

vanlig akustisk gitar er ikke til å klage på men!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spillbarhet:8/10

Kjempegod å spille på. Halsen er rett og slett utrolig god  :)  sammenlignet med andre stratter.

Hva??? Broren min kjøpte akkurat en slik en, det er faktisk det verste jeg har spilt på. Ikke det at jeg har spilt på mange gitarer, men uansett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spillbarhet:8/10

Kjempegod å spille på. Halsen er rett og slett utrolig god  :)  sammenlignet med andre stratter.

Hva??? Broren min kjøpte akkurat en slik en, det er faktisk det verste jeg har spilt på. Ikke det at jeg har spilt på mange gitarer, men uansett...

Dette kan nok ha noe med den dårlige kvalitetskontrollen å gjøre. Skaper fort forskjeller fra eksemplar til eksemplar. (PS: Om du er vant til litt tykke halser er nok ikke denne spesielt god)

Endret av bove
Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff, Morgan er noe skit, finnes mye bedre nybegynner gitarer enn Morgan.

+1.

legge til en eller to 1000lapper så får du deg en nybegynnergitar du kan bruke en god stund.

jepp

Morgan = elendig materiale, horribel kvalitets kontroll, dårlig lyd.

Etter min mening skal en nybegynnergitar bare vare så lenge man er nybegynner. I stedet får å bruke måneder på å spare opp penger til drømmegitaren eller tråle bruktmarkedet, bruk heller de månedene på å spille og øve, da er du gitarist neste gang du kjøper gitar og kan se tingene i et annet lys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff, Morgan er noe skit, finnes mye bedre nybegynner gitarer enn Morgan.

+1.

legge til en eller to 1000lapper så får du deg en nybegynnergitar du kan bruke en god stund.

jepp

Morgan = elendig materiale, horribel kvalitets kontroll, dårlig lyd.

Etter min mening skal en nybegynnergitar bare vare så lenge man er nybegynner. I stedet får å bruke måneder på å spare opp penger til drømmegitaren eller tråle bruktmarkedet, bruk heller de månedene på å spille og øve, da er du gitarist neste gang du kjøper gitar og kan se tingene i et annet lys.

Grattis for beste tips til nybegynnere på veldig lenge! Ikke tenkt på det på den måten før, men det er jo forsåvidt sant! Billig nybegynnergitar = mindre tap dersom man ikke er så gira som man trodde man var, eller som du sier: da er man faktisk "en gitarist" når man skal kjøpe en bra

nr. 2 og vet mye bedre hva man trenger og vil ha!

Skjer nok mange bomkjøp på entusiastiske nybegynnere som blåser for mye penger på en førstegitar for å senere finne ut at den var dyr, ganske bra, men bare totalt feil for deg.. Eller så gidder man ikke mer gitar og er sur fordi man har brukt for mye penger!

For å komme til bake til topic:

Hans K: Flott review

Morgan: Keep it up, but keep prices down!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Spillbarhet:8/10

Kjempegod å spille på. Halsen er rett og slett utrolig god  :)  sammenlignet med andre stratter.

Hva??? Broren min kjøpte akkurat en slik en, det er faktisk det verste jeg har spilt på. Ikke det at jeg har spilt på mange gitarer, men uansett...

Dette kan nok ha noe med den dårlige kvalitetsforskjellen å gjøre. Skaper fort forskjeller fra eksemplar til eksemplar. (PS: Om du er vant til litt tykke halser er nok ikke denne spesielt god)

Er ikke vant til tykke halser nei, min hals (på gitaren) er nesten tynnere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
huff, Morgan er noe skit, finnes mye bedre nybegynner gitarer enn Morgan.

+1.

legge til en eller to 1000lapper så får du deg en nybegynnergitar du kan bruke en god stund.

jepp

Morgan = elendig materiale, horribel kvalitets kontroll, dårlig lyd.

Hva pokker vet du om Morgans kvalitetskontroll?

Morgan selger veldig mange utrolig fine modeller. Spesiellt innenfor akkustiske gitarer og westerngitarer, f.eks. WG-05 CE er en veldig god gitar til prisen. Jeg er enig i at de billige el-gitarmodellene er veldig dårlige. Men sett i sammenheng mener jeg de er bedre enn f.eks. Louder, Behringer og Squire Affinity. For mange er det å gå opp et par tusen for en bedre gitar utelukket, og da er det ganske nytteløst å mase om OLP eller LTD.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.