Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

morgan legend


Boffen

Anbefalte innlegg

huff, Morgan er noe skit, finnes mye bedre nybegynner gitarer enn Morgan.

+1.

legge til en eller to 1000lapper så får du deg en nybegynnergitar du kan bruke en god stund.

jepp

Morgan = elendig materiale, horribel kvalitets kontroll, dårlig lyd.

Hva pokker vet du om Morgans kvalitetskontroll?

Morgan selger veldig mange utrolig fine modeller. Spesiellt innenfor akkustiske gitarer og westerngitarer, f.eks. WG-05 CE er en veldig god gitar til prisen. Jeg er enig i at de billige el-gitarmodellene er veldig dårlige. Men sett i sammenheng mener jeg de er bedre enn f.eks. Louder, Behringer og Squire Affinity. For mange er det å gå opp et par tusen for en bedre gitar utelukket, og da er det ganske nytteløst å mase om OLP eller LTD.

hva jeg vet om kvalitetskontrollen dems? joda, jeg ser det på gitarene og bassene fra Morgan, lav kvalitets hardware, skarpe ender på bånda, støyete elektronikk, sagmugg som kommer ut av jacken, sensitiv trussrod, saddel som er lagt av plastikk, tuner som hopper rett ut av stemmening når du popper/slapper. jeg har erfaring nok til å si a Morgan er noe forbanna drit. De lager gode kassegitarer da, det skal dem ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgan har veldig mange gode gitarer og kjenner mange flinke som spiller morgan faktisk.

Steinar Albrigsen spiller på Morgan f.eks (nå er ikke han en av de jeg kjenner, men dog.

Mange akkustiske er veldig gode, men ja.. de elektriske synes jeg ikke så mye om..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en morgan legend, og den er bedre enn dere tror! Jeg er enig med at lyden blir tynn og sprinkel men det kan ha noe med at jeg også har en dårlig amp. Halsen er lett og spille på, men denne gitaren er utrolig skrøpelig til å holde på stemmingen. Så min konklusjon er at den er god å spille på, ikke alt for god lyd. Men man kan heller ikke vente så mye ut fra gitaren når den ligger i den prisklassen den er i! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva jeg vet om kvalitetskontrollen dems? joda, jeg ser det på gitarene og bassene fra Morgan, lav kvalitets hardware, skarpe ender på bånda, støyete elektronikk, sagmugg som kommer ut av jacken, sensitiv trussrod, saddel som er lagt av plastikk, tuner som hopper rett ut av stemmening når du popper/slapper. jeg har erfaring nok til å si a Morgan er noe forbanna drit. De lager gode kassegitarer da, det skal dem ha.

Jeg tør fortsatt påstå at du ikke vet veldig mye om kvalitetskontrollen deres. Ja det er billige gitarer, ergo du kan ikke forvente allverdens, men til sin pris er de absolutt verdige. De tester hvert eneste instrument for å sørge for at den er verdt pengene.

Visste du at f.eks. Behringer selger produkter beregnet til proffbruk uten å kvalitetskontrollere i det hele tatt?

Endret av Gnome
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva jeg vet om kvalitetskontrollen dems? joda, jeg ser det på gitarene og bassene fra Morgan, lav kvalitets hardware, skarpe ender på bånda, støyete elektronikk, sagmugg som kommer ut av jacken, sensitiv trussrod, saddel som er lagt av plastikk, tuner som hopper rett ut av stemmening når du popper/slapper. jeg har erfaring nok til å si a Morgan er noe forbanna drit. De lager gode kassegitarer da, det skal dem ha.

Jeg tør fortsatt påstå at du ikke vet veldig mye om kvalitetskontrollen deres. Ja det er billige gitarer, ergo du kan ikke forvente allverdens, men til sin pris er de absolutt verdige. De tester hvert eneste instrument for å sørge for at den er verdt pengene.

Visste du at f.eks. Behringer selger produkter beregnet til proffbruk uten å kvalitetskontrollere i det hele tatt?

Jo, kvalitetskontrollen sier hvor godt instrumentet er konstruksjonsmessig og lydmessig, jeg sier fremdeles at Morgan er noe drit, finnes bedre gitarer enn det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det slått deg at jeg jobber i den butikken som har flest Morgan gitarer på lager i landet?

Jeg synes bare det blir helt feil å bare si at det suger og at man må finne noe bedre fordi "kvalitetskontrollen er dårlig". Tror det bare er det mest intetsigende argumentet en kan komme med. Har man ikke råd til dyrre gitar, har man det ikke...

Solgte to Morganer seinest i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare få nevne en episode jeg kom på:

Det må ha vært for to og et halv år siden, etter at jeg hadde skiftet ut alle strengene til ordentlige merkestrenger. Da jeg satt på de nye strengene på kvelden hevet brua seg litt fordi det strammet. Jeg gadd ikke bry meg om det da, men midt på natta våkner jeg av et skikkelig SPLOING!, og jammen tror du ikke tremolosystemet hadde bestemt seg for å returnere til flat stilling og ryke alle strengene i samma slengen :(

Skal sies at tremolosystemet i det hele tatt er såpass ubrukelig at man helst kan ta en trekloss og blokke det så fort man får gitaren. Da sparer man seg selv for mye arbeid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det slått deg at jeg jobber i den butikken som har flest Morgan gitarer på lager i landet?

Jeg synes bare det blir helt feil å bare si at det suger og at man må finne noe bedre fordi "kvalitetskontrollen er dårlig". Tror det bare er det mest intetsigende argumentet en kan komme med. Har man ikke råd til dyrre gitar, har man det ikke...

Solgte to Morganer seinest i dag :)

Musikkhjørnet i Arendal er jo stor impotør av Morgan, lol, står fremdeles fast på det jeg sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en sånn gitar( Morgan Legend ) Men jeg brukte vibarmen(eller hva den kalles) for mye så det datt ut noen skrua og løsna etterhvert. 2 av stemmeskruene virker ikke. Altså går ikke ann å stemme den opp eller ned.

Så nå har jeg tatt og pussa den opp! Turkis. Haha. Men den er litt fucka fortsatt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 4 years later...

Har en Morgan les paul på musikkskolen. Har blitt mer og mer missfornøyd med den etter som tiden har gått. grei spillbarhet og ok stemmeskruer, men den er helt død og uten klang, samt elendige humbuckere.

Men de lager bra akustiske instrumenter og hvis man ser bort fra mikrofonene så har jeg vært borti flere stratkopier som jeg har kunnet anbefale. Så at noen komenterte louder . Mitt inntrykk fra den ene gitaren jeg har testet er at den hadde bedre kvalitet en Morgan.

Morgan har kommet med stratkopier med wilkinson mikker ++ og de er nokk bedre en foregående modeller. Testet en elev sin og syntes det var en ok gitar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.