Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

EMG i gitarn


Misfit

Anbefalte innlegg

Giddiyap!

Jeg har nå tenkt til å investere i EMG 81 & 85 til gitaren min. Det jeg lurer på er sånn cirka hvor mye dette vil koste? Da mener jeg kjøpet av de 2 humbuckerne i tillegg til hva jobben å montere dem i gitaren. Noen her som har vært gærne nok til å finne på noe sånt? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja, det hadde vært en god idè om de dumme idiotene i sjappa hadde visst hvordan man skulle gjøre det. Jeg betror dem ikke med den jobben når de ikke vet hva som er humbuckeren på koplingsskjemaet engang =) Dessuten snakka jeg med en fyr før i dag som sa det ville koste rundt 3 lakser, høres dette rimelig ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler deg ebay.

Zakk Wylde settet får du for under tusenlappen.( 85/81)

Billigere hvis du kjøper dem separat.

Er ikke ZW settet designet for Les Paul? Kan vel da nevne at det er en Dime-333 modell det er snakk om :)

Pickuppen er strengt tatt de samme uansett hvilken gitar du putter dem på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

disse pickupene koster ca 1300pr stk nye i norge, så kjøp dem på ebay. eller fra usa.

Jeg kjøpte noen i usa for noen år tilbake og da var prisen $80 pr. stk. men du får dem som tidligere sagt billigere på ebay.

Monteringen er en enkel sak, og hvis du veit åssen en loddebolt virker anbefaler jeg at du gjør det sjøl, eller får noen du kjenner til å hjelpe deg. Du kan selvfølgelig la en gitarbutikk gjøre det, men hvis du er redd for gitaren din anbefaler jeg ikke å overlate den til dem.

Alt du trenger (utenom loddebolten og noen cm loddetinn) følger med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EMG sine passive pickuper (uten preamp) heter EMG-HZ, og er billigere enn de "ekte" EMG-pickupene. Veit ikke om de engang produseres ved samme fabrikk.

Skal du ha passive pickuper (altså uten preamp) ville jeg heller gått for Seymour Duncan, Dimarzio eller Bill Lawrence.

Om aktive pickuper tar vekk treverk-lyden i gitaren er noe som diskuteres så og si konstant. Det er kanskje noe sannhet i det, da et sett med aktive pickuper kan få omtrent hvilken som helst gitar til å låte rimelig bra (sies det.. alle gitarer med EMG som jeg har spilt på har vært av bra kvalitet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.