Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

EMG i gitarn


Misfit

Anbefalte innlegg

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Til en dimebag gitar vil jeg nok anbefale Bill Lawrence pickuper.. Det var tross alt det dimebag selv brukte, i hvertfall frem til han fikk sin egen Seymour Duncan signaturpickup som er en rimelig nøyaktig kopi av bill lawrence L500XL. Har en i min Ibanez og er knallfornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer selv å skaffe meg en les paul studio og skifte pickuper i den. Spiller du metal vil det helt klart lønne seg å skifte pickuper i den gitaren.

Om EMG er det beste valget er vanskelig å svare på. Dette har også litt med utseende å gjøre, da ikke alle gitarer kler alle pickuper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vis du tar med deg les paulen din si da til riff å du spør om om dem kan skru dem på å så du kan prøve?? noen her som jobber på musikk shappe??? jeg vil prøve det!!

nei, men de fleste gitarer med emg er ganske like så bare prøv en så får du vite sånn ca hvordan din vill høres ut med dem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har en Epiphone Les paul, har vurdert å kjøpe EMG mic til den. Men er d verdt d? vil eg noken gang få en fet metall lyd når eg kjører rundt med den øksa?

Som sagt tidligere i tråden så er samtlige gitarer med EMG mic's ganske like, så ja, du vil nok få en fet metal-lyd =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Ifølge Emg.inc ZW; med ZakkWylde-settet følger det fire 25k-potter, to vanlige og to med lengre "hals". 81/85 solgt enkeltvis har ikke disse lengre pottene.

Er det slik at de lengre pottene er for lespaul-gitarer? Antar dette pga tjukkere kropp(og bullseye).

Pickupene skal i en Les paul, derav spørsmålet.

Endret av Greyhound
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp satt i ZW-EMG sett i min Bullseye.

Fikk en lokal gitarrep/bygger til å gjøre det, betalte 800,-. Det ble kanon.

I det ZW-settet er ett sett korte, og ett sett lange pott'er.

Det var korte i min ZW.

Kjør på :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.