Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

hondo gitarer


M@N!@C

Anbefalte innlegg

hondo gitarer er noe av det verste jeg noen gang har spilt på

Er jo ikke så lurt å skrive en post som dette, og så sette en Hondo gitar til salgs :P Tror ikke det er så mange som vil kjøpe den, ihvertfall ikke på forumet.

:lol:

Min første gitar var en Hondo II Les Paul kopi, som jeg nå har gjort om til fretless (+ at jeg har lagd en klistermerkelapp hvor det står trykt Gibson, som dekker Hondo logoen).

Noe som var litt artig, var da jeg for en stund siden spilte i et band og diskuterte gitar med den andre gitaristen. Han hadde også begynt på en Hondo, men han hadde senere solgt den til en lokal butikk. Det var visst akkurat den samme gitaren som foreldrene mine kjøpte til meg, og som jeg fikk til jul i 2001!

Han hater den også... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, når det gjelder trever er jeg enig, heltre ser finere ut enn laminat, men jeg kan aldri forestille meg hvorfor dette skulle ha noe å si for lyden?

På en akustisk, ok, men en el-gitar? Selv om eksperter sier det er slik, har jeg mine tvil.

Skulle noe påvirke lyden er det pickupene, men dyre pickups kan man smyge i hvilken som helst gitar, det være seg Hondo eller Fender.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

treværk, heltre, og bolt on, neck trhough alt har noe å si på lyden, egentlig har lakken litt og si og men det er så lite at det er det ikke mange som bryr seg om, til og med en bittelitt løs stemmeskrue kan få hele bassen eller gitaren til å dirre (*peke på fenderen..*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo' date=' når det gjelder trever er jeg enig, heltre ser finere ut enn laminat, men jeg kan aldri forestille meg hvorfor dette skulle ha noe å si for lyden?

På en akustisk, ok, men en el-gitar? Selv om eksperter sier det er slik, har jeg mine tvil.

Skulle noe påvirke lyden er det pickupene, men dyre pickups kan man smyge i hvilken som helst gitar, det være seg Hondo eller Fender.[/quote']

Halsen har jo noe og si for hvor lettspilt den er og da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.