Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

verdens verste gitarer


mislykketmusikant

Anbefalte innlegg

Er det spørsmål om utseende, spillbarhet eller klang/lyd?

Det er jo mange stygge gitarer som kan låte helt suverent. Og for så vidt "pene" gitarer som verken har god klang/lyd eller er særlig gode å spille på.

Det blir vel også litt sånn at noen liker mora og noen liker dattera. Noen liker kanskje til og med sønnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slik jeg tenkte det, skal det være en tråd for to hovedtyper av kommunikasjon relativt til gitarer: klaging og latterliggjøring.

så lenge budskapet inneholder kritiske elementer i forhold til gitarer (utseende, spillbarhet, generell kvalitet, overdrevet tro på salgbarhet/verdi), så er det i tråd med intensjonen. gjerne med eksempler fra folk som prøver å selge gitaren man tenker på.

egentlig var det flere kommentarer i "beste finn-annonser" -tråden som gjorde at jeg ville lage denne tråden. det dukker stadig opp "dette er ikke i tråd med intensjonen med finn-tråden"-kommentarer, så dette kan jo være en "for useriøs for finn-tråden"-tråd. det var ihvertfall min tanke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vell heller en sammenligning. Aldri skjønt hvordan Ovation sine elektriske nylon-gitarer har vært på markedet så lenge når gitarer som -låter fint- faktisk konkurrerer med dem. Typ Godin.. Ibanez har også en modell som er vanskelig å få tak i, men som er på vei tilbake tror jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yamaha har også to modeller som er langt bedre enn ovation, synes jeg. silent guitar n200-ett-ett-eller-annet....

helt enig i at ovation ikke er favoritten. heller ikke når det gjelder stål. synes takamine sine modeller med det fastmonterte ct4-ett-eller-annet er mye bedre, om man  absolutt skal ha en faktisk akustisk gita som scenegitar, og ikke en solidbody-type som godin multiac.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.