Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD Gibson j45


Endt

Anbefalte innlegg

Skulle inn en tur og ha noe tjafs på min lokale 4sound, og tok turen innom kassegitar rommet, det ble dyr tjafs. 

Spiller veldig lite kassegitar, og er ikke veldig dreven, men nå kan jeg ikke skylde på gitaren. Det er en 2020 50s j45 standard, og alt føltes bare veldig rett, så da gikk det som det gikk

20210722_195916_HDR.thumb.jpg.c34fe3241776dfffb0702c3e6c6ed25b.jpg

Endret av Endt
  • Liker 7
  • Takker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Endt skrev:

Skulle inn en tur og ha noe tjafs på min lokale 4sound, og tok turen innom kassegitar rommet, det ble dyr tjafs. 

Spiller veldig lite kassegitar, og er ikke veldig dreven, men nå kan jeg ikke skylde på gitaren. Det er en 2020 50s j45 standard, og alt føltes bare veldig rett, så da gikk det som det gikk

20210722_195916_HDR.thumb.jpg.c34fe3241776dfffb0702c3e6c6ed25b.jpg

Grattis! J45 er fiiiiine saker. Fin spec på de derre 50s’ene.

  • Takker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker! 

Hvor mye legger dere i luftfuktighet og slikt for kassegitarer? Fikk med en pakke d'addario humipak, men tenkte det er lurest å vente til vinteren med å poppe den? Gitaren kommer til å ligge i kassen når den ikke er i bruk.

Er første heltre kassegitar jeg eier, so bear with me

Endret av Endt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Endt skrev:

Er første heltre kassegitar jeg eier, so bear with me

Brum brum.

Neida, skaff deg et hygrometer (hundrelapp eller to), så følger du med utover vinteren.

Ingen grunn til å fukte lufta så lenge du har inneklima innafor "normalen".
Men absolutt lurt å ha forholdsregler:

Jeg har en heltre granlokk Ayers stålstrenger som ikke greide seg gjennom den tørreste og kaldeste vinteren i trøndelag på lenge (10-12 år siden?) uten betydelige sprekker i lokket. Den hang på veggen i stua, og jeg hadde ikke begrep om luftfuktighet da.

Den låter og spiller nydelig, så det er foreløpig kun kosmetisk, men så kosta den bare omkring 5000,-, så ikke noe stort tap.

Ellers, hvorere du borhena? Innland/kyst/fjell? Har litt å si.

Endret av Gubbe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Endt skrev:

Takker! 

Hvor mye legger dere i luftfuktighet og slikt for kassegitarer? Fikk med en pakke d'addario humipak, men tenkte det er lurest å vente til vinteren med å poppe den? Gitaren kommer til å ligge i kassen når den ikke er i bruk.

Er første heltre kassegitar jeg eier, so bear with me

Jeg oppbevarer mine heltregitarer (archtop og kasse) nesten uten unntak i gitarkassene. Rommet jeg oppbevarer gitarene i har «bedre» (for gitarer om ikke annet) luft enn resten av huset, men jeg har et hygrometer for å følge med på fuktighet og temperatur. Så langt har det stort sett vært innafor i rommet (35-60% fuktighet). I enkelte perioder om vinteren har jeg satt inn en bolle med vann for å tilføre fuktighet. Det funker, men jeg skal vurdere å anskaffe en liten luftfukter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.