Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Et sommerprosjekt.


Anbefalte innlegg

3 timer siden, kristoffereide skrev:

Nå stormer det jo framover her 👍

Ja, har friperiode og tid til overs igjen. Litt finpuss igjen bare... og en kraftig opprydding😄 edit, ser at mobilkamera ikke gjengir virkeligheten helt, headstock ser mye større ut enn i virkeligheten.... 

16304051327465748455005084074469.jpg

Endret av arneK
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, mislykketmusikant skrev:

bruker du bare rasp, eller bruker du noen form for kniv når du former h alsen? en slik drakniv med to håndtak, kanskje?

Bruker rasp, diverse filer og en sponhøvel.også noen korte linjaler for å kontrollere at det blir beint. Kar også en skraper, en flat stålbit med en liten egg på som man drar ,små små spon.  ProductImage29630958.jpg.0c016b5a3a3ad3aeb7bcbcef901244c4.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle absolutt hatt bedre filer, den treklossen med fil på er risikosport å bruke, veldig lett for at den kommer ut av kurs og striper opp bånda.  Kanhende jeg oppgraderer , men akkurat nå er det andre prioriteringer. Har unngått det til nå da. Har drevet og ryddet i roteboden i hele dag ,ut med alt, sortere, og stable inn igjen. Fikk kastet endel gammelskit.,  og satt inn nytt verktøyskap jeg fikk tak i, med masse skuffer, proffkvalitet.   Det ser kansje ikke så ryddig ut, men det ble mye bedre😃

16310309888105825549576530512274.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk limt halsen på og borret ut hull til montering av wraparound bridge. Blir en periode på jobb nå ,så jakt, så ny arbeidsperiode, så det blir vel vinter snart før jeg kommer i land med dene. Men det ser lovende ut til nå. Den tailpiecen er der kun for å holde strengene vwd lokalisering av bridge, som blir wraparound.20210912_072835.thumb.jpg.da15dceb9af7c3e16c8bd3ca40b74d17.jpg

  • Liker 4
  • Takker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Fikk filt til nut i dag, tester ut filer til spor jeg fikk kjøpt av en velvillig forumitt🙂 samme type filer som jeg har lånt av en kjenning tidligere. Setup er ikke 100 prosent foreløpig, men den er godt spillbar nå.det gjenstår stort sett bare elektronikken på denne nå.edit, må mere filing på den nuten

16327332078896183409447161673769.jpg

Endret av arneK
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
10 timer siden, Audun skrev:

Kan du si noe om hvorfor du skroter?

Ok, bommet på et av de fire hullene for pots, halsvinkelen for liten og halsen stakk for høyt ut av kroppen, det så rart ut selv om den var spillbar. Dessuten ble den kanten av cutawayen på kroppen( der halsen møter kroppen) litt for bred. Måtte ha fikset det også.  Prøvde å ta av halsen ved hjelp av varme, men da gikk finishen til h. Kunne kansje fikset den men det går for mye tid.  Kan alltids lime inn et nytt stykke treverk og frese ut en ny halslomme ved senere anledning, men kona brant opp restene av treverket i troen at det var skrapved. Må bruke noe annet, og gå for heldekkende farge, da kan jo det hullet også flyttes på.  Bruker halsen og alle delene ellers på et annet prosjekt, så ingen fare med de🙂 det var en youtuber som sa at om du ikke liker det du lager selv, er det antagelig ikke noen andre som gjør det heller. Må jo kunne presentere hva man lager.

Endret av arneK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.