Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Et sommerprosjekt.


Anbefalte innlegg

I dag: tok av igjen abs binding, og limte på trebinding. Fordi; limet som jeg sikkert var for generøs med hadde lagt seg inn i sporet for bånd enkelte plasser. Fikk det ikke ut på en god måte, prøvde med varme på en tynn sondeog pirke det ut, , men usikkert på resultatet. Dessuten var der en glippe i underkakant binding ,  tror den hadde bydd på trøbbel senere.  Tok av igjen som sagt, tensket opp med sagbladet på fret-sagen og limte på med trelim igjen.  Tror jeg er fornøyd nå. Dessuten vakrere med treverk synes jeg.. 

16276804993451520006006850056617.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutes ago, arneK said:

Er det bare jeg som misliker de cloth wire ledningene? Synes de er noe herk å holde på med. 

 

Brukte mye 'Cloth wire' da jeg bygget amper, og dårlig 'cloth wire' er noe skikkelig herk ja ... Bl.a den som blev levert med Weber sine byggesett ... 

Handlet noe hos bla. gitarist.no og hoffmanamps som jeg husker var skikkelig bra ! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

flott arbeid. gripebrettet ser nesten helt flatt ut for meg. er det bare bildene, eller er det flatt?

helt enig. lønn er nydelig som binding. tipper bjørk også hadde vært flott.

så forresten på en knivside her om dagen at det finnes noe som heter "stabilisert tre". skal visstnok være treverk som er mettet med en slags epoxysubstans. vet dere om slikt blir brukt på fingerbrett?

Endret av mislykketmusikant
  • Takker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Gripbrettet er slipt til 9,5 " radius... eller det var ihvertfall meningen.  Bruker en sånn slipekloss med radius, har bare 9.5 . Merker at det alltid blir slipt mest på midten, og slig at det blir buet, og prøver å rette dette ved å slipe mer på endene.  Hadde vært mye bedre med en lang klosse. ser vel flatt ut på bildet bare. Binding er surnet bjørk, som jeg også brukte på den forrige halsen. Har hørt om stabilisert tre, men aldri prøvd det nei. 

16280724727307619959540386737539.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.