Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD | 1963 Fender Stratocaster


Pledrik

Anbefalte innlegg

En liten forhistorie er på plass her - i fjor høst så ble det lagt ut en nyyyydelig 1963 Strat på finn fra 4Sound i Molde, men uten mulighet til å teste og med til dels dårlig info fra butikken så ga jeg meg etter en kort budrunde. 

Hadde nå selvpålagt kjøpsforbud ut året (ahem...), og da denne kom ut på finn.no forleden så var jeg merkbart uengasjert. Etter et par dager merket jeg at det begynte å rykke litt i ryggraden, så tok en telefon til selger (som jeg har handlet av før) og spurte om jeg kunne få teste. "Jeg skal ikke kjøpe, altså, men har lyst til å kjenne på den". Riiiight. En liten kjøretur senere så satt jeg i bilen på vei hjem fra testtur og slo hodet i rattet. Dammit.

Vel, gjort er gjort. Hadde altså ikke noe valg. Faktisk. Er en nyyyydelig gitar. Jeg begynner tydeligvis å dra på årene, for en sliten sunburst prater til meg på en syk måte. Gitaren spilte og låt fantastisk (selv gjennom Kemperen jeg testet på😁), og huket av alle boksene. Helt original, foruten et fersk båndbytte, en gammel 5-veis bryter og en gammel uoriginal kasse. Gitaren var satt opp ekstremt lavt med 09 strenger, men tok en tur innom legen på veien hjem og fikk på 10ere så nå spiller den KAAAANON.

Tok noen bilder - for de med et ekstra nerde-gen så er det ganske morsomt å se på detaljforskjellene til 62'en. 

PS: hvis noen har noen gode oppskrifter på middager med èn ingrediens og lang holdbarhetsdato så si ifra.

_DSC3920.thumb.JPG.3b591b565a3930b340e125c42f3eef57.JPG_DSC3924.thumb.JPG.7c7efa69a95d572f5c00fe8a36c0b2da.JPG_DSC3925.thumb.JPG.4470ae0157e3aee470ddf24c8bbe22b3.JPG_DSC3917.thumb.JPG.e5ecac3d27efb4216d85bf7ca2a7f1c6.JPGIMG_1656.thumb.jpg.d9aa6ef28b343f9b3a8188b088c14c09.jpgIMG_1663.thumb.jpg.997f7cff6691788b692267232c8d0302.jpg_DSC3927.thumb.JPG.f81c4adf7802689a01764559a14ccbdd.JPG

  • Liker 14
  • Takker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kossoff skrev:

Du som snappet denne her godbiten ja. SUPERGRATTIS! Steike tøff gitar 😎

Fruen var faktisk inne på å akseptere tanken om et "investeringsobjekt" for denne her, men jeg (les: vi) turte ikke tømme alt jeg hadde. 

Hehe, takker👍. Jeg skal ærlig innrømme at jeg er usikker på hvor god «investering» noe slikt er, men har jo planer om å ta med meg disse gamlingene i graven så får trøste meg med det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte gitarer begge to. Har alltid likt utseendet av slitte strats, men har aldri blitt venn med strat selv.

Jeg har alltid hatt innstillingen "én gitar om gangen" eller i alle fall "én gitar av hver type", så jeg er litt nysgjerrig: Hva får du ut av den ene som du ikke får av den andre? Er det såpass forskjell i lyd og/eller spillbarhet at det er verdt å sitte med to? Må jeg begynne å samle på Telecastere?

Endret av Naigewron
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Kossoff skrev:

Du som snappet denne her godbiten ja. SUPERGRATTIS! Steike tøff gitar 😎

Fruen var faktisk inne på å akseptere tanken om et "investeringsobjekt" for denne her, men jeg (les: vi) turte ikke tømme alt jeg hadde. 

Hehe, takker👍. Jeg skal ærlig innrømme at jeg er usikker på hvor god «investering» noe slikt er, men har jo planer om å ta med meg disse gamlingene i graven så får trøste meg med det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Kossoff skrev:

Hysj! Det må man ikke si høyt 😬

sant nok. Men dette er noe jeg sier så høyt jeg kan slik at jeg kan bidra til å presse prisene ned til et nivå hvor jeg har råd til en bøøøøørst😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Naigewron skrev:

Flotte gitarer begge to. Har alltid likt utseendet av slitte strats, men har aldri blitt venn med strat selv.

Jeg har alltid hatt innstillingen "én gitar om gangen" eller i alle fall "én gitar av hver type", så jeg er litt nysgjerrig: Hva får du ut av den ene som du ikke får av den andre? Er det såpass forskjell i lyd og/eller spillbarhet at det er verdt å sitte med to? Må jeg begynne å samle på Telecastere?

Det blir egentlig bare nyanser, og for å være helt ærlig så hadde jeg klart meg resten av livet med bare den hvite. Men er jo litt i overkant nerdete av natur, og syntes dette er veldig morsomt. Jeg har et par andre strater som er mer ulike og som gir en litt annen "spilleopplevelse", og er morsomt å nerde på variasjonene. 

Og ja, du må begynne å samle på telecastere.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Truckstop Chuckie skrev:

Begynner å ligne noe nå, men fremdeles ganske mange farger du mangler. Alle vet jo at det er fargen som teller. 

Jeg vet. Jobber med saken. Merker at rødt og blått prater til meg. Høyt.

  • Takker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.