Web Analytics
Jump to content

Platevask(er)

OsamaFetLaden
 Share

Recommended Posts

Noen her som vasker vinylen sin? Nei, @CaptainSexy, jeg snakker om LP-plater ikke pervoplagg av vinyl.

Jeg har begynt å bruke Spin Clean, og synes platene absolutt låter bedre, men den er veldig tungvint å bruke. Særlig å tørke platene i etterkant, uten å smøre fingeravtrykk på dem, suger eselr4$$.

Har noen noe bedre å anbefale?

• Sad 1

• 3 weeks later...

Husker vagt fra den tiden jeg drev med den slags gammeldagse greier at en blanding av isopropanol og destillert vann var forholdsvis effektivt. Nå var jeg i tillegg ekstremt nøye med å ikke ta på rillene med bare never.

• 2 weeks later...
På 8.4.2021 den 0.24, Audun skrev:

Husker vagt fra den tiden jeg drev med den slags gammeldagse greier at en blanding av isopropanol og destillert vann var forholdsvis effektivt. Nå var jeg i tillegg ekstremt nøye med å ikke ta på rillene med bare never.

Nei, det er sant. Bark og never bør aldri komme i kontakt med rillene.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.
  • Siste aktive tråder

• Den hadde ikke lignet i det hele tatt. I 1954 var Stratocasteren noe totalt nytt, med inspirasjon fra romfart, konseptbiler og 50-tallets fremtidsvisjoner. Hadde den blitt lansert i dag så hadde den ikke lignet på noe vi har sett til nå. Kanskje noe i nærheten av Abasi eller Strandberg sine gitarer, men antakelig enda lengre vekk fra "standarden".
    • Det John Mayer sier er at hvis Stratocasteren hadde blitt lansert i dag,så hadde den vært litt annerledes enn 1954-utgaven.Han hadde noen ideer som var utenfor rammen til Fender sine signatur/artist-modeller (som strengt tatt er satt sammen av standard stratocasterdeler,som halsprofiler,lakk,kobling av elektronikk,det eneste som er unikt er pickupene.)Men å starte et prosjekt ut over disse rammene,som innebar bl.a. å forandre  profilen til kroppen var ikke noe Fender ville gå med på.De vil ikke ha noe nytt. De hadde et nytenkende prosjekt med Roland (VG Stratocaster).Det ble ingen suksess. Samarbeidet PRS/John Mayer har fått enorm oppmerksomhet,bedre markedsføring av både gitar og artist kan ingen håpe på å oppnå.  Og økonomisk er dette helt sikkert en vinn/vinn-situasjon for begge parter    
    • Har faktisk 2 stk 1x12 rivera cabs med metallgrill som jeg brukte til en mindre amp. Fantastisk bra cabs som jeg ikke kvitter meg med....ALDRI!!   Dessverre så er det i praksis håpløst å bruke på 100w ampen min. De er for små fysisk og elementene tåler ikke 100w. Skal bruke disse kabinettene hjemme etter hvert på en amp med mindre watt.     ...men er det noen som har erfaring med begge nevnte kabinett og kan dele sin erfaring? Merk at jeg har skrevet feil i innlegget, Orange closed back skal det være, får ikke endret.  Som noen nevner så ser det betydelig bedre ut med Marshall cab sammen med en Marshall topp, men noe sier meg at byggekvalitet på Orange er MEGET bra, og ut fra noen youtube tester så har jeg intrykk av at Orange er litt mer "balansert". På den andre siden så er det vel 7 kg tyngre enn Marshall sitt og er et beist av et kabinett selv om det er 2x12. Når det kommer til pris så er jeg der at jeg vil "buy nice, not twice"     Går mest i 70 og 80 talls heavy + Stoner rock og litt blues heheh, har prestert å skrive open ser jeg, det skal være closed back. Får ikke korrigert innlegget     Er en forsterkertopp, og jeg har allerede gått runden om 4x12, og kjenner at det er så alt for upraktisk når jeg skal frakte det til spillejobber     Akkurat det jeg opplever også. Låner et 4x12 cab (med 12T-75....funker ikke bra på JCM 900 etter min smak), og det er rett og slett for stort å ta med seg. Blir litt teit å må kjøpe meg en gammel Toyote Hi-Ace for å få med utstyret når en 2x12 fint går i ei stasjonsvogn  
    • SS er jo hypermoderne! Har du ikke sett den ekstra lille cutouten på det nedre hornet?
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.