Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til ny forsterker


Anbefalte innlegg

Hei!

Tenker å kjøpe en ny forsterker for å kun bruke til øving hjemme, da jeg er en nybegynner. 

Ser det er et hav av forsterkere, men hva anbefales? Tenker maks 1000 kr for en brukt forsterker. Sett på Line 6, Fender Champion 40, Blackstar Fly 3 og Marshall CODE 25. Noen av disse som anbefales eller har dere noen andre forslag? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du lister opp ganske mange alternativer, som er veldig forskjellige fra hverandre i størrelse, type, lyd, pris. Jeg ville begynt med å avklare litt hva du faktisk er ute etter. 

Jeg har Katana Mini som jeg bruker i stuen, genial batteridreven sak - liten og kompakt - helt fin lyd. Så har jeg en Blackstar HT5R som brukes for å oppnå bedre lyd med mer volum - denne er allsidig med heftig vreng og meget god cleankanal, rimelig i pris. 

Skal du ha "alt i ett" så er Katana 50 helt innenfor. Kan switches med i watt, har mye effekter, god på pris - kompakt. Jeg solgte den til fordel for Blackstar da jeg syns HT5R låter vesentlig mye bedre og nærmere rørlyden som hvertfall jeg setter pris på. (smak og behag). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Troll skrev:

Du lister opp ganske mange alternativer, som er veldig forskjellige fra hverandre i størrelse, type, lyd, pris. Jeg ville begynt med å avklare litt hva du faktisk er ute etter. 

Jeg har Katana Mini som jeg bruker i stuen, genial batteridreven sak - liten og kompakt - helt fin lyd. Så har jeg en Blackstar HT5R som brukes for å oppnå bedre lyd med mer volum - denne er allsidig med heftig vreng og meget god cleankanal, rimelig i pris. 

Skal du ha "alt i ett" så er Katana 50 helt innenfor. Kan switches med i watt, har mye effekter, god på pris - kompakt. Jeg solgte den til fordel for Blackstar da jeg syns HT5R låter vesentlig mye bedre og nærmere rørlyden som hvertfall jeg setter pris på. (smak og behag).