Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til ny forsterker


Anbefalte innlegg

Hei!

Tenker å kjøpe en ny forsterker for å kun bruke til øving hjemme, da jeg er en nybegynner. 

Ser det er et hav av forsterkere, men hva anbefales? Tenker maks 1000 kr for en brukt forsterker. Sett på Line 6, Fender Champion 40, Blackstar Fly 3 og Marshall CODE 25. Noen av disse som anbefales eller har dere noen andre forslag? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du lister opp ganske mange alternativer, som er veldig forskjellige fra hverandre i størrelse, type, lyd, pris. Jeg ville begynt med å avklare litt hva du faktisk er ute etter. 

Jeg har Katana Mini som jeg bruker i stuen, genial batteridreven sak - liten og kompakt - helt fin lyd. Så har jeg en Blackstar HT5R som brukes for å oppnå bedre lyd med mer volum - denne er allsidig med heftig vreng og meget god cleankanal, rimelig i pris. 

Skal du ha "alt i ett" så er Katana 50 helt innenfor. Kan switches med i watt, har mye effekter, god på pris - kompakt. Jeg solgte den til fordel for Blackstar da jeg syns HT5R låter vesentlig mye bedre og nærmere rørlyden som hvertfall jeg setter pris på. (smak og behag). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Troll skrev:

Du lister opp ganske mange alternativer, som er veldig forskjellige fra hverandre i størrelse, type, lyd, pris. Jeg ville begynt med å avklare litt hva du faktisk er ute etter. 

Jeg har Katana Mini som jeg bruker i stuen, genial batteridreven sak - liten og kompakt - helt fin lyd. Så har jeg en Blackstar HT5R som brukes for å oppnå bedre lyd med mer volum - denne er allsidig med heftig vreng og meget god cleankanal, rimelig i pris. 

Skal du ha "alt i ett" så er Katana 50 helt innenfor. Kan switches med i watt, har mye effekter, god på pris - kompakt. Jeg solgte den til fordel for Blackstar da jeg syns HT5R låter vesentlig mye bedre og nærmere rørlyden som hvertfall jeg setter pris på. (smak og behag). 

Har også vurdert en Katana mini, da disse er ganske billige. Jeg har jo ikke så mye kunnskap rundt gitar og forsterke (enda), så jeg vet liksom ikke helt selv hva jeg skal ''se'' etter i en forsterker. Har ikke peil på hva de forskjellige effektene på en forsterker gjør, og om jeg har i det heletatt behov for det.

 

Iallefall, så er jeg kun etter en helt ok forsterker som ikke koster for mye, og som jeg kan bruke når jeg øver hjemme i stuen eller på soverommet. Det jeg liker med Katana Mini er størrelsen, så det er jo et stort pluss for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forsterkeren jeg bruker mest nå er en Blackstar ID:Core 40 (2x20 Watt). Står på pulten på hjemmekontoret. Jeg kjøpte min brukt for 900 kroner og angrer ikke. Har ikke bluetooth, men jeg kjører uansett for det meste forsterkeren inn i lydkortet og bruker hodetelefoner når jeg klimprer hjemme for tida. Da er det ikke noe problem å kjøre backing tracks e.l. Forsterkeren har MP3 inn i form av minijack. 

Men som Troll skriver - det er ikke helt rørfølelsen uansett. En Blackstar HT5(R) er et godt valg hvi du vil ha en rimelig rørforsterker. Kjøpte en brukt HT5 topp (ikke r - som betyr uten reverb) med et 12" kabinett for 1500 på Finn til jr til jul. Knallforsterker.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.