Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NY LP


Anbefalte innlegg

Endelig ferdig!
Fikk i vinter et tips om en gitarmaker i Kina, som leverer kropp/hals i litt annen kvalitet enn de typiske ebay-kitene., og likevel til priser som vestlige produsenter ikke er i nærheten av.
Bestilte før koronatiden, så det tok litt tid å få delene, men et var verdt ventingen. Godt treverk og fantastisk passform. Long tenon, bein oversadel og medium/jumbo bånd. CNC frest etter 59 specs, og moderat "weight relief". Se innlegg i Gear Café gruppen på FB, hvis du vil se mer. Jeg har brukt alt for mye tid på å formidle kontakt til flere titalls nysgjerrige, og har samtidig ikke lyst til å være noe kontaktbyrå for konkurrenter til norske aktører. Håper derfor at jeg ikke fornærmer for mange, hvis jeg sier at jeg helst ikke markedsfører leverandøren :)

Specs: Kropp/hals i mahogny, (ett stykke). Tykk topp i flammelønn.  Monty´s PAF double cream, NOS PIO kondiser, CTS 500k pots, Faber brosystem, Tonepros Kluson tuners, Crazyparts plast, shielding paint.

Her er noen bilder av før/etter. Det gjenstår litt jobbing med setup og en lett båndjobb, filing av oversadel, før den er helt i mål, men det lover meget godt så langt.

 

LP ferdig bak.jpg

LP før 2.jpg

LP før.jpg

LP ferdig.jpg

  • Liker 5
  • Takker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid vært fristet til å prøve meg på et sånt bygg, men er redd for å ende opp med en middels gitar som jeg fort mister interessen for. Bygget der ser jo kjempebra ut, og det ser ut som at du har gjort en flott jobb med å sette den sammen

Og ja, vi er flere her som ikke er medlem av Gear Café og ikke vil være det, så gjerne fortell mer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Skullkrusher skrev:

Har alltid vært fristet til å prøve meg på et sånt bygg, men er redd for å ende opp med en middels gitar som jeg fort mister interessen for. Bygget der ser jo kjempebra ut, og det ser ut som at du har gjort en flott jobb med å sette den sammen

Og ja, vi er flere her som ikke er medlem av Gear Café og ikke vil være det, så gjerne fortell mer. :)

Kjenner til det ja. Har bygget et par kits tidligere, og det har vært materialer jeg kunne bygget bedre med møbelplater :)
Jeg har ikke helt skjønt greia med at GC vekker så sterke følelser hos noen, og forholder meg både nøytral og uvitende.
Søk opp Bian Xuebin på Facebook. Snakker sånn nogenlunde engelsk og kommuniserer fint på Messenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, space skrev:

HANDLE LOKALT! (altså 4Sound Gjøvik) (GearCafe TM)

Takk for info om selger!

Enig! Men ikke all morro er tilgjengelig til menneskelig budsjett her hjemme.
Min løsning ble å kompensere med hardware fra gitarist.no og landets deiligste vannhull - Vintagegitar :)
Resultatet ble for øvrig kontrollveid i går til 3,4 kg., og har lyd og feel som ikke står et gram tilbake for serieprodusert med riktig logo på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil jeg tro!

Det er en merkelig gjeng på GearCafe. Kits og kopier er topp stemning om det kommer fra UK/US og er dritdyrt. Kommer det fra Asia er det møkk og kopi som må modereres vekk.

Ser ut som kitene til Bian Xuebin holder høy standard, og de få prisene jeg så nevnt var også gode! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.