Gå til innhold
BobbyBay

Reparasjon av brukket hals

Anbefalte innlegg

Det høres ok ut , men den gitaren trenger antakelig  en del annet gjort skal den bli noenlunde spillbar .

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo høre med Falck også, hvis du tar turen innom by’n. 

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det  bare meg som ser dårlig, eller ligner det der på en "neck resett" som man ofte gjør på disse gitarene selv om halsen ikke er "brukket"?

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har et par slike gitarer selv. Hvis bestefaren din sier ha koblet den opp mot forsterker, så er det trolig sant. 
Da disse gitarene var i bruk, klistret noen fast en høyttaler fast på gitaren og brukte det som "mikrofon".
En annen metode var å feste en pickup på enden av halsen. Pickupen hadde to flate metallstenger som ble festet på siden av gripebrettet. 
Høfnergitarer har en svakhet i halsinnfestingen. Den er veldig enkel, og gitarene hadde heller ikke skubbestang (trussrod)
Du skal lete litt etter noen som er villig til å betale 6000 for denne i Norge, særlig siden det er en modell uten mulighet for tilkobling til forsterker. De låter ikke særlig bra uten pickup. Med en pickup, er lyden ganske fin hvis det er den typen lyd man er ute etter.

• Liker 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har knapt sett på gitaren enda, da jeg bare tok bilder for å vise skaden for evt å få pris på liming. Mulig det er pickup i bridgen (som på bilde fra en som ligger på finn), da jeg enda ikke har sett den, ligger vel i en skuff noe sted.. Mener å huske fra barndommen at det var plekterbrett på den også.

Er redd for at det blir mange tusenlapper for å få den spillbar - som SugarDaddy presiserer - så jeg tror jeg lar den ligge hos bestefar noen år til. Og når den ikke er verdt all verden heller, som du CastorFiber sier, så stresser jeg ihvertfall ikke med det.

Men tusen takk for tips og engasjement.

bridge.jpg

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har limt på halsen på min to ganger. En gang fordi den løsnet, og en gang på grunn av neck reset. Som før nevnt er halsinnfestingen rimelig enkel på disse.

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.