Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vester Stage 87-88, noe å samle på?


Mad Season

Anbefalte innlegg

Vester var Korea-produserte gitarer, de gikk fra veldig billig til omtrent Fender Japan-priser. De billigste var på linje med andre i samme prisklasse, Charvette o.l., men litt opp i pris var det ganske mye for pengene. Kan være et godt kjøp, sjekk det du ellers ville sjekket med andre gitarer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som El Roffo sier. 

Jeg hadde en av toppmodellene for noen år siden, Vester Custom Shop JAR1380. Kjøpt i en eller annen nostalgisk følelse. Kurant sak men ikke mer enn det. Med tanke på at man kan få japanske Jacksons ned i et par tusen, ville jeg heller brukt penger på det om man skulle ha noe i sjangeren. 

Hadde også en Strat for lenge siden. Av modellen med korrekt hode og vintage specs. Ville heller hatt en ny Squier Classic Player for å si det slik. 

EDIT: Om det er den rosa som er for salg her på forumet, er den jo så billig at det egentlig ikke er et spørsmål en gang. 

DSC_0177.JPG

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, germaniumkid skrev:

Som El Roffo sier. 

Jeg hadde en av toppmodellene for noen år siden, Vester Custom Shop JAR1380. Kjøpt i en eller annen nostalgisk følelse. Kurant sak men ikke mer enn det. Med tanke på at man kan få japanske Jacksons ned i et par tusen, ville jeg heller brukt penger på det om man skulle ha noe i sjangeren. 

Hadde også en Strat for lenge siden. Av modellen med korrekt hode og vintage specs. Ville heller hatt en ny Squier Classic Player for å si det slik. 

EDIT: Om det er den rosa som er for salg her på forumet, er den jo så billig at det egentlig ikke er et spørsmål en gang. 

DSC_0177.JPG

Det var en morsom kombo av finner og dotter :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for alle svar. Det er ikke den rosa her, nei. Men i samme prisklasse. Har allerede en klassisk SSS, så tenkte å fylle på med en "superstrat" for å teste det. Den er laget på Young Chang i 87 eller 88. Har en bbbbillig koreastrat (SSS) fra før som er rævva, så trenger ikke en til av dem. (Nei, det er ikke den klassiske jeg snakket om like før)

Får sjekke den ut. Skal på en måte fylle hullet mellom en LP med split-mode på humbuckerne og Fender SSS. Egentlig mest bare for å teste ut. Det er neppe en custom. Sikkert bare en plain Vester. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som G-kid sier - en får Japan Jackson nede i 1500-2000 , og de er mye bedre enn de fleste Korea gitarene .

Denne kjøpte jeg for 2000,- og den spiller meget bra ( etter noen timer med oppsett)  .  Problemet er at mange Floyd gitarer er helt feil satt opp . Dette er ikke lett for en nybegynner å ordne opp i . Duncan Design pickups er ok , men en kan bytte til bedre . Kopi Floyd er ikke topp kvalitet heller , men orig. Floyd passer rett på . Mange Jackson gsr og hss oppsett . 

 

9331A378-DD9E-41AE-A03C-26BCE5E9ABE4.jpeg

087B2EF0-6BCE-4711-9C2E-2365F4DBE68C.jpeg

Endret av Sugardaddy65
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært for å kikke på gitaren, og den ser egentlig helt ok ut. Mangler vib-armen og bakplaten, og den har ikke vært brukt de siste femten årene, men bånda er fine, gripebrettet ser nesten nytt ut, og den er utrolig lettspilt. Vi snakker om prisklasse 500-750 kroner, så mulig jeg tar en sjanse.

Er arm til floyd en kurant sak å oppdrive om jeg skulle bli akutt i behov for den? Jeg hiver av armen på de fleste gitarer som har det så fort jeg kan til vanlig, så at den kommer til nytte før ev. resalg er lite trolig.

Endret av Mad Season
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.