Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Takk skal du ha🙂 siden sist har jeg demontert halsen og slanket den endel, den var for tykk profil, og rundet den av lenger inn mot kroppen. Jeg brukte bare teak-olje til finish, for best kontakt til treverk mot hånd. Den føles veldig bra ut nå. Har vært borte på jobb en stund, så det har stått litt stille.  Har kjøpt inn  jack inngang ,potmeter og litt ledning, så nå går det fremover igjen. 

15816822740585667762849942294720.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Sånn ble det til slutt, jeg ble veldig fornøyd, spesielt med bakelitt plekterbrett, og kjøpte gamlestilen med flattskrujern type skruer. Jeg burde brukt noe annet som inlays i halsen, det treverket jeg valgte ble lite synlig.  Ellers ble halsen veldig god. men jeg må ta en ny runde med koblingsskjemaet, den suser ekstremt mye, og det blir mye værre når jeg berører metallet.  Må være en jordingsfeil... pickupene låter kuler og krutt, for å bruke en gammel frase.  Bridge er Edmire, fra vår egen SteikBacon og neck er en P90 i teleformat,kjøpt fra England. Men jeg tar en pause fra denne nå, ble lei.

20200301_163601.jpg

20200301_163615.jpg

20200301_163645.jpg

Endret av arneK
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

jo, det er jo koblet på samme vis mener jeg, bortsett fra at lugene på bladeswitch er speilvendt i virkeligheten.(sånn som tegnet på skjemaet)   Fra switchen går det til venstre lug på volumpot. videre til venstre lug på tonepot. jackplug er til midten på volumpot, den andre til jord. høyre lug på volumpot er jordet til seg selv, og midtlug på tonepot er koblet til jord via cap... ser ingen åpenbare feil her? kan volumpoten være defekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutes ago, arneK said:

Jeg trenger litt hjelp angående koblingen het..  Jeg koblet denne slik som skjemaet viser.  Når jeg vrir volumknotten så går den i null halvveis, og når jeg vrir videre, så øker det på igjen... noen som ser hva jeg koblet feil? 

15850722501164767287467307691239.jpg

Du har jordet volumpotten også ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.