Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva får du til med Gm-Bb-Cm-Dm


Anbefalte innlegg

Tenkte det kunne være en morsom utfordring at folk spilte inn en snutt og delte her, spill den i din stil og sjanger. Hvis vi tar utgangspunktet i Gm-Bb-Cm-Dm i 80 bpm, ellers er det opp til deg? Tenker ikke full låt, men opp til deg hvor mye du vil gjøre ut av det. Kan være morsomt å se hvor forskjellige bidragene kan bli, med likt utgangspunkt. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Peaceandloveandrocknroll skrev:

Artig idé, men fingrene mine ville ikke spille Dm, bare D :blink:

(Dessuten har jeg hverken kompetanse, tid eller utstyr til å spille inn)

Gleder meg til å høre resultatene!

Bør jo ikke gjøre det vanskeligere enn lydopptak på telefon og kassegitar, må absolutt ikke være superprodusert

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det ikke ble fastsatt noen taktart, hva med en ambient loop i 5/4? Akkordrekke og tempo er etter reglene i førstepost 👍

Jeg likte loopen, men den runkinga på toppen ble ganske klønete. Mulig jeg leker litt videre med idéen senere og forsøker å lage en litt mer strukturert melodi, men nå er det sengetid her.

Edit: Her er loopen for seg selv, uten rotingen på toppen:

Echorec delay fra Nemesis, diverse reverb-algoritmer fra Ventris (Hall, Swell, 100% wet Shimmer)

 

Endret av Naigewron
  • Liker 15
  • Takker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Naigewron skrev:

Siden det ikke ble fastsatt noen taktart, hva med en ambient loop i 5/4? Akkordrekke og tempo er etter reglene i førstepost 👍

Jeg likte loopen, men den runkinga på toppen ble ganske klønete. Mulig jeg leker litt videre med idéen senere og forsøker å lage en litt mer strukturert melodi, men nå er det sengetid her.

Edit: Her er loopen for seg selv, uten rotingen på toppen:

Echorec delay fra Nemesis, diverse reverb-algoritmer fra Ventris (Hall, Swell, 100% wet Shimmer)

 

Hmm... for oss med høy terskel for å lage noe, det skulle ikke være mulig å bomme backingen? Ikke sikkert det blir noe uansett, men større sannsynlighet med lavere behov for innsats... 🤨

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutes ago, shv said:

Hmm... for oss med høy terskel for å lage noe, det skulle ikke være mulig å bomme backingen? Ikke sikkert det blir noe uansett, men større sannsynlighet med lavere behov for innsats... 🤨

Bom i vei 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.