Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva får du til med Gm-Bb-Cm-Dm

Anbefalte innlegg

Tenkte det kunne være en morsom utfordring at folk spilte inn en snutt og delte her, spill den i din stil og sjanger. Hvis vi tar utgangspunktet i Gm-Bb-Cm-Dm i 80 bpm, ellers er det opp til deg? Tenker ikke full låt, men opp til deg hvor mye du vil gjøre ut av det. Kan være morsomt å se hvor forskjellige bidragene kan bli, med likt utgangspunkt. 

• Liker 7
Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Siden det ikke ble fastsatt noen taktart, hva med en ambient loop i 5/4? Akkordrekke og tempo er etter reglene i førstepost 👍 Jeg likte loopen, men den runkinga på toppen ble ganske klønete. Muli

Her kommer mitt bidrag. Verdt å merke seg at jeg er helt fersk hva angår innspilling og mixing    

Blei litt lang, men det får gå.    

1 time siden, Peaceandloveandrocknroll skrev:

Artig idé, men fingrene mine ville ikke spille Dm, bare D :blink:

(Dessuten har jeg hverken kompetanse, tid eller utstyr til å spille inn)

Gleder meg til å høre resultatene!

Bør jo ikke gjøre det vanskeligere enn lydopptak på telefon og kassegitar, må absolutt ikke være superprodusert

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, Peaceandloveandrocknroll skrev:

Artig idé, men fingrene mine ville ikke spille Dm, bare D :blink:

(Dessuten har jeg hverken kompetanse, tid eller utstyr til å spille inn)

Gleder meg til å høre resultatene!

😎 Vi er omtrent avhengige av dominant dur septim-akkord...

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden det ikke ble fastsatt noen taktart, hva med en ambient loop i 5/4? Akkordrekke og tempo er etter reglene i førstepost 👍

Jeg likte loopen, men den runkinga på toppen ble ganske klønete. Mulig jeg leker litt videre med idéen senere og forsøker å lage en litt mer strukturert melodi, men nå er det sengetid her.

Edit: Her er loopen for seg selv, uten rotingen på toppen:

Echorec delay fra Nemesis, diverse reverb-algoritmer fra Ventris (Hall, Swell, 100% wet Shimmer)

Endret av Naigewron
  • Liker 15
  • Takker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
21 timer siden, Naigewron skrev:

Siden det ikke ble fastsatt noen taktart, hva med en ambient loop i 5/4? Akkordrekke og tempo er etter reglene i førstepost 👍

Jeg likte loopen, men den runkinga på toppen ble ganske klønete. Mulig jeg leker litt videre med idéen senere og forsøker å lage en litt mer strukturert melodi, men nå er det sengetid her.

Edit: Her er loopen for seg selv, uten rotingen på toppen:

Echorec delay fra Nemesis, diverse reverb-algoritmer fra Ventris (Hall, Swell, 100% wet Shimmer)

Hmm... for oss med høy terskel for å lage noe, det skulle ikke være mulig å bomme backingen? Ikke sikkert det blir noe uansett, men større sannsynlighet med lavere behov for innsats... 🤨

Lenke til innlegg
Del på andre sider
4 minutes ago, shv said:

Hmm... for oss med høy terskel for å lage noe, det skulle ikke være mulig å bomme backingen? Ikke sikkert det blir noe uansett, men større sannsynlighet med lavere behov for innsats... 🤨

Bom i vei 👍

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.