Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Valg av metal guitar


K-nizm

Anbefalte innlegg

Hei.jeg har allerede en Stratocaster og vil nå kjøpe ny nu metal / metalcore guitar..

Det er ingen butikk i nærheten til å prøve gitarerene,og eneste butikken er 1times kjøring unna har lite utvalg.

gitarene jeg har søkt meg til og interessert i er:

schecter c6 pro

schecter demon 6

schecter c1 Hellraiser (brukt)

Solar a2.6

Ibanez rgat62

ibanez rga42fm (må oppgradere pickups?)

budsjett ca 7500kr max

 noen som har prøvd en eller flere av gitarene?  Pros og cons?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av de du lister, så tror jeg at en brukt Schecter Hellraiser vil gi deg mest for pengene. God kvalitet, gode pickups til den type musikk og generelt god gitar. 

Jeg ville likevell sett på Schecter Blackjack ATX. Har eid begge deler, syns ATX har en gjennomgående bedre kvalitet og låter beste. Blant annet ibenhold gripebrett og mer. 

Ville også vurdert en brukt LTD M1000 eller EC1000. EC har kortere skala, skal du stemme langt ned så er kanskje de andre bedre. Men den tåler å stemmes et par hakk ned. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for forslag ..har lagt inn søk på finn på Ltd også..ec1000 ser interessant ut,men vil helst hatt 25.5 og 24 frets.

lurer litt på vekt og nakken på hellraiser? Er den veldig tung? Straten jeg har veier 3kg og føles ikke tung,veier den mer en det?

når jeg ser på nakke specs på ibanez/schecter c6 pro vs hellraiser så skiller de bare 1mm på 1 Fret og 2mm 12 fret..er det merkbar forskjell?

Endret av K-nizm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Indonesia-produsert Ibanez RGA. Fin gitar, men jeg er lite imponert over kvalitetskontrollen. Måtte file ned både bånd og oversadel for å få den spillbar. Godt mulig det var en mandagsgitar, men vanskelig å anbefale uten å prøve først. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv en EC1000 Deluxe som funker fjell, og som lett holder følge med langt dyrere gitarer. Ellers så får jo Solar mye skryt om dagen, og det tror jeg ikke er uten grunn.

Solar har forresten "B-stock" salg om dagen: https://www.solar-guitars.com/community/stock-b/
(..men jeg ser det begynner å bli ganske utplukket)

Endret av tg1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, elektronaut skrev:

Jeg har en Indonesia-produsert Ibanez RGA. Fin gitar, men jeg er lite imponert over kvalitetskontrollen. Måtte file ned både bånd og oversadel for å få den spillbar. Godt mulig det var en mandagsgitar, men vanskelig å anbefale uten å prøve først. 

Har lest det samme flere plasser/reviews at det er hit and miss ang kvalitet på ivertfall billig modellene til ibanez  ,mens schecter får som regel skryt ang kvalitet..solar har jeg også bare lest bra om.. synd b stock salget av a2.6  ikke hadde rød farge😫

Endret av K-nizm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, K-nizm skrev:

Takker for forslag ..har lagt inn søk på finn på Ltd også..ec1000 ser interessant ut,men vil helst hatt 25.5 og 24 frets.

lurer litt på vekt og nakken på hellraiser? Er den veldig tung? Straten jeg har veier 3kg og føles ikke tung,veier den mer en det?

når jeg ser på nakke specs på ibanez/schecter c6 pro vs hellraiser så skiller de bare 1mm på 1 Fret og 2mm 12 fret..er det merkbar forskjell?

Schecter virker større i kropp og hals enn de andre gitarene mine. Halsen på Blackjack ATX føles som en rundt C profil. Tykkelsen ala Gibson sine 60s men rund som en Fender C-profil.

Hellraiser har derimot en mer D profil hals. Jeg er ikke superfan av det, men vet noen liker det. Begge gode gitarer, men de har satset på mer strømlinjeformet sound på Hellraiser, mens Blackjack har en mye mer livlig, crispy og fargerik sound. Smak og behag. 

Ingen av Schecter jeg har eid har vært spesielt tyngre enn de andre gitarene mine (Fender, Gibson, ESP, Ibanez). Man blir derimot overrasket over hvor lett de er mtp størrelsen på kroppen. 

Ser ofte Blackjack ATX til rundt 4500kr på finn. Det er mye gitar for pengene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey..er 2 Blackjack og 2 Hellraiser på Finn nå til 6-7tusen i oslo..er vel kanskje litt dyrt det da?vil heller ikke ha Floyd Rose,v eller explorer og bor også i rogaland.forhåpentlig vis dukker det opp noen etter hvert som ikke er timevis ifra der jeg bor..takker for hjelpen alle.

er også ec1000 og mh1000 til 6-7tusen...er det god pris eller kan jeg få de billigere?

Endret av K-nizm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, K-nizm skrev:

Okey..er 2 Blackjack og 2 Hellraiser på Finn nå til 6-7tusen i oslo..er vel kanskje litt dyrt det da?vil heller ikke ha Floyd Rose,v eller explorer og bor også i rogaland.forhåpentlig vis dukker det opp noen etter hvert som ikke er timevis ifra der jeg bor..takker for hjelpen alle.

er også ec1000 og mh1000 til 6-7tusen...er det god pris eller kan jeg få de billigere?

Jeg betalte 3500 for min ATX og 3800kr for EC1000, riktignok uten pickups. Syns 5k er en OK pris for de. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.Er det  noen utgaver av ec1000 og mh1000 som er dårligere/mindre værdt? Jeg har Bare kommet over Deluxe utgaven foreløpig men den er ikke på esp sin hjemmeside.

har forstått det slik ivertfall at utgaven Hellraiser special c1 er en dårligere utgave av den «vanlige»..så derfor lurer jeg på om det er det samme med esp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.