Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Marshall 1974x vs 68 Deluxe Reverb


Pledrik

Anbefalte innlegg

Har en god venn som har fått midtlivskrise (Skilsmisse > MC > Tinder > Guitar Hero) og har derfor gitt han en gitar og en Fender Blues Jr som han kan leve ut rockedrømmen på. Får de nok helt sikkert tilbake når interessen bortfaller, men i mellomtiden kunne jeg derfor "trengt" en forsterker (ahem). Skal spilles i stereo med en VOX AC30 og er jo en Fender-mann, så hadde egentlig bestemt meg for en 68 Deluxe Reverb eller Princeton Reverb. I går dukket det derimot opp en Marshall 1974x på finn, og disse syntes jeg ser latterlig fete ut. Har ikke verdens beste erfaring med Marshall, er det noen her som har erfaringer med denne? Er veldig fornøyd med lydbildet jeg har hatt med VOX og Fender i stereo, men for meg ser denne Marshallen litt "snillere" ut enn andre Marshalls. Any thoughts? Har pløyd gjennom litt reviews og Youtube's, men klarer ikke helt å bestemme meg.

Tenkte å dra og teste den i helgen, men fint med litt feedback - lider av lett beslutningsvegring om dagen, og det er ikke bra for GASen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tidligere eid en 1974x, fet marshall lyd uten at du risikerer hørselskader. Men det er lite clean headroom. Pluss for god tremolo.

Aner ikke hvordan den er i forhold til 68 deluxe eller hvordan den vil oppføre seg i stereo med vox...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at det vil være best å ha alle tre,? det er altid cool med flere forsterkere.?Det er nok med et par gitarer, men aldri nok forsterkere. ?Jeg har noe sånnt, men må innrømme at jeg bruker mest tid til å spille på en Laney CUB10, egentlig to Laney CUB10 i stereo.??Hva er det egentlig jeg skulle å si?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, zed skrev:

Jeg tror at det vil være best å ha alle tre,1f44d.png det er altid cool med flere forsterkere.1f603.pngDet er nok med et par gitarer, men aldri nok forsterkere. 1f60d.pngJeg har noe sånnt, men må innrømme at jeg bruker mest tid til å spille på en Laney CUB10, egentlig to Laney CUB10 i stereo.1f4e2.png1f50a.pngHva er det egentlig jeg skulle å si?

Helt enig med deg:). Men har inntrykk av at Marshall'en (som jo er Hand wired) er av en litt bedre kvalitet enn de "vanlige" 68' modellene fra Fender, og med såpass liten prisdifferanse så kan det være mer fornuftig å gå for Marshallen i denne omgang. Og så heller vente på en god gammel DR (eller en '64 custom shop)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt, men for meg FDR68 høres ut litt som "Marshall". Hos meg er med Jensen høyttaler, men veldig fet lyd. Han Pål Waaktaar bruker FDR68 på stage, og jeg liker hans sound. I hvert fall, ikke undervurder FDR68. Jeg har bådde 65 og 68, men, jeg tror faktisk at jeg liker bedre 68. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AkE skrev:

Jeg kjører ac15 og en 1974x clone i stereo, syns de to forsterkerne utfyller hverandre utrolig bra. Er vel mer headroom i 68 reverb, men hva pokker er det som er moro med headroom? ;):D

Headroom er for blødere:). Takk for tips.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.12.2018 den 9.20, Pledrik skrev:

Har en god venn som har fått midtlivskrise (Skilsmisse > MC > Tinder > Guitar Hero) og har derfor gitt han en gitar og en Fender Blues Jr som han kan leve ut rockedrømmen på. Får de nok helt sikkert tilbake når interessen bortfaller, men i mellomtiden kunne jeg derfor "trengt" en forsterker (ahem). Skal spilles i stereo med en VOX AC30 og er jo en Fender-mann, så hadde egentlig bestemt meg for en 68 Deluxe Reverb eller Princeton Reverb. I går dukket det derimot opp en Marshall 1974x på finn, og disse syntes jeg ser latterlig fete ut. Har ikke verdens beste erfaring med Marshall, er det noen her som har erfaringer med denne? Er veldig fornøyd med lydbildet jeg har hatt med VOX og Fender i stereo, men for meg ser denne Marshallen litt "snillere" ut enn andre Marshalls. Any thoughts? Har pløyd gjennom litt reviews og Youtube's, men klarer ikke helt å bestemme meg.

Tenkte å dra og teste den i helgen, men fint med litt feedback - lider av lett beslutningsvegring om dagen, og det er ikke bra for GASen.

Vil det si at du skal selge 40-årsgaven??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1974x er fet den altså, men jeg er en søkker for å mikse britisk og amerikansk... 

Fender ‘68 Custom Deluxe Reverb er en knallfin amp. Mathias Rognskog i bandet The Stapes bruker 1974x med ‘68 Custom Princeton Reverb. Princetonen er der for litt reverb egentlig. 

Blir ikke feil uansett... det er bare spørsmål om hvordan en ønsker å kjøre ampene og personlige preferanser...

Har forøvrig en ‘68 Deluxe Reverb til «vurderes solgt». Med vurderes mener jeg at jeg er sykt keen på en ny amp, men om den muligheten går åt skogen så kan jeg ikke selge... ved interesse så skal jeg få avklart ganske raskt ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.