Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Blues i Mars Volta's ånd


jimi_rodriguez81

Anbefalte innlegg

Etter en 15-20 takes, fant jeg til slutt et som jeg følte jeg kunne poste og med hånda på hjertet vite at jeg har gjort mitt beste.

Jeg interesserer meg voldsomt for bandet Mars Volta, og digger gitaristen Omar Rodriguez's spillestil. Men det er jo åpenbart, noe som dere vil høre. :wink:

Fikk idag den etterlengtede Prophecy Infiphase MKII phaser pedalen i posten, og tenkte jeg skulle feire dette ved å vise frem litt av det jeg har jobba med spillmessig de siste par månedene. Jeg har spilt i fire år og er selvlært.

Her er den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dette var heller dårlige greier hvis jeg skal være ærlig, hva du har jobbet med spillemessig vet ikke jeg, men det er ganske tydelig at du legger deg ut på farvann du ikke har vært før, selv om du har tatt 15-20 takes. Og det blir for meg et ganske feil bruksområde av phaser.

Øv mer på frasering og bendinger. Pass på at bendingene når opp dit de skal og ikke stopper opp halveis. Mange av tonene du spiller hører ikke hjemme i det hele tatt. Vær mer kritisk når du spiller toner over akkorder. Lær og skalaer og akkorder og hvordan disse henger i hop.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes ikke dette minnet så veldig om Omar. Ut ifra det jeg hører her syntes jeg du mangler dynamikk og fyldighet i spillingen din. Nå skal jeg ikke sammenligne deg helt med Omar her, men sett ved siden av soloene på Cicatriz ESP er dette ganske tamt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No offence, men dette synes jeg låt skikkelig fælt, intonasjonen er helt på jordet, og lyden blir ikke noe bedra av hundre-og-ørten effekter. Minner ikke om Omars hverken lyd eller spillestil i det hele tatt, synes det virker som om du bare hopper litt frem og tilbake i en skala og spiller en tone eller tre her og der. Sorry. :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.