Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

plekter


Villunge

Anbefalte innlegg

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har akkurat funnet det optimale plekteret for meg. Har i det siste brukt 2mm Dulop gator plektere...men de 10 siste jeg kjøpte blei visst borte.  :?  

Mitt nye plekter :

Norskkr-a_ubt.jpg

Passer meg midt i blinken, låter fett, du får ikke hardere og mer kontant plekter ;) Koster mye mindre enn et plekter, og holder seg veldig bra i verdi!

Den hadd vært diggere om man slipte den spissere på den ene siden. hadde jo aldri blitt slitt i stykker :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du kommer over 1mm er det ikke så stor forskjell egentlig. Steget fra 1mm til 1.14 er merkbart, over det går det vel bare på om du liker å holde tykkere plektere eller om du liker 3d konturering på tuppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du kommer over 1mm er det ikke så stor forskjell egentlig. Steget fra 1mm til 1.14 er merkbart, over det går det vel bare på om du liker å holde tykkere plektere eller om du liker 3d konturering på tuppen.

Kommer an på hva plekteret er laget av også.

F.eks er 1mm Big Stubby veldig mykt og lettbøyelig, mens mitt D'Andrea Delrex er mye vanskeligere å bøye. Også kommer det så jævlig lett pickslide kratre i Stubbyene(uansett tykkelse) :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brukte enkroning på gamlegitaren jeg og.. men jeg vil ikke føkke den nye, så jeg dropper det der. har begynt å spille mest uten plekter uansett, men når jeg må ha plekter, så skal det være dunlop jazz (1, 2 eller 3, de er nesten like annen tupp bare)

EDIT: blir en helt egen lyd når du spiller med penger, hørt at en gittarist i

lynard skynard(?) brukte $ til og spille med..

blir litt tøft. får en egen metall lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.