Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Et lite POD XT-klipp...


aiwass

Anbefalte innlegg

Når mannen i gatas definisjon av 'gitarvirtuos' er Eric Clapton' date=' til nød Santana, så synes jeg det blir litt håpløst å operere fra 'folk flest'-synspunktet.

Sammenlignet med de virkelig raske gitarister som finnes, så er ikke Vai noe videre kjapp på lanken. Nå snakker jeg ikke bare om de mer obskure karene (Theodore Ziras, Jarle H. Olsen, Rusty Cooley) heller, men også veletablerte berømtheter--DiMeola, Malmsteen, Holdsworth, McLaughlin, Petrucci og et drøss flamencogitarister (DeLucia, for eksempel).[/quote']

Jaja, jeg er helt uenig - men det er og blir et defenisjonsspørsmål.

Men det blir kanskje litt som med flea. De aller fleste vil si at han er en dritkjapp bassist. Og det er han jo også - sett i forhold til de aller fleste bassister som spiller i de aller fleste band. Eller selveste Mark King, som jo er en "slappegud." Det meste flea gjør er kjempeenkelt, og det samme gjelder mr. King. Men de må defineres som kjappe bassister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Når mannen i gatas definisjon av 'gitarvirtuos' er Eric Clapton' date=' til nød Santana, så synes jeg det blir litt håpløst å operere fra 'folk flest'-synspunktet.

Sammenlignet med de virkelig raske gitarister som finnes, så er ikke Vai noe videre kjapp på lanken. Nå snakker jeg ikke bare om de mer obskure karene (Theodore Ziras, Jarle H. Olsen, Rusty Cooley) heller, men også veletablerte berømtheter--DiMeola, Malmsteen, Holdsworth, McLaughlin, Petrucci og et drøss flamencogitarister (DeLucia, for eksempel).[/quote']

Du glemte Romeo! Ikke at det betyr noe men :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når mannen i gatas definisjon av 'gitarvirtuos' er Eric Clapton' date=' til nød Santana, så synes jeg det blir litt håpløst å operere fra 'folk flest'-synspunktet.

Sammenlignet med de virkelig raske gitarister som finnes, så er ikke Vai noe videre kjapp på lanken. Nå snakker jeg ikke bare om de mer obskure karene (Theodore Ziras, Jarle H. Olsen, Rusty Cooley) heller, men også veletablerte berømtheter--DiMeola, Malmsteen, Holdsworth, McLaughlin, Petrucci og et drøss flamencogitarister (DeLucia, for eksempel).[/quote']

Du glemte Romeo! Ikke at det betyr noe men :wink:

Glemte ham ikke. Gadd bare ikke å lage noen fullstendig liste, da denne ville ha vært svært lang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ey..noen som har PRØVD seg på tappesoloen på juice eller ? den går FORT!! når det gjelder antall bpm *vrrrr* så har jo vai en litt annen stil enn BARE å frese med plekteret!

aiwass... du spiller meget bra og kontrollert. syntes ikke tonen var så ille, men det opptaket vrenger her og der da....

POD XT1.01 sier du.. vurdert å laste ned siste oppdatering? Synes lyden på den er mye bedre, og man får no flere amper + eq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ey..noen som har PRØVD seg på tappesoloen på juice eller ? den går FORT!! når det gjelder antall bpm *vrrrr* så har jo vai en litt annen stil enn BARE å frese med plekteret!

aiwass... du spiller meget bra og kontrollert. syntes ikke tonen var så ille' date=' men det opptaket vrenger her og der da....

POD XT1.01 sier du.. vurdert å laste ned siste oppdatering? Synes lyden på den er mye bedre, og man får no flere amper + eq[/quote']

Har vurdert det, ja, men har bare ikke giddet å sette meg inn i hvordan det gjøres ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.