Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Et lite POD XT-klipp...


aiwass

Anbefalte innlegg

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg syntes det er fint med gitarlyd som låter litt "dark". Men den må på en måte være "tilstede".

Artikulasjon vil si at notene kommer fram klart og tydelig. Høyre og venstre hånda er synkronisert og strengene som ikke spilles på er dempet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra spilt! Jeg lurte på en ting. Kan du virkelig spille like fort som Vai? Mannen er jo rangert av TG til å være verdens raskeste!

Ehh? :roll:

Han har tidligere sagt at han kan spille like raskt som Steve Vai, men så leste jeg i Total Guitar at Steve Vai er rangert som verdens raskeste (vet nå ikke helt om den lista er rett).

Steve Vai spiller ikke så vanvittig raskt at det gjør noe. Hva de listene angår, så er de bare sludder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steve Vai spiller ikke så vanvittig raskt at det gjør noe.

Jo.

Han spiller kjappere enn de aller fleste gitarister i vår verden. Det finnes selvsagt x antall gutteromsgitarister som spiller kjappere enn ham. Men til å være profesjonell gitarist - dem vi hører til vanlig - så spiller Steve Vai vanvittig raskt. Han spiller egentlig veldig bra også - det må jeg innrømme - på tross av at jeg ikke er noen fan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tar frem en metronom og teller nøye, så skal du se at han faktisk ikke spiller så grusomt raskt. Det han spiller er selvsagt mye mer interessant enn det en vanligvis hører fra såkalte 'shredders', hvilket noen ganger også bidrar til et 'raskere' lydbilde (grunnet større intervaller, odde rytmiske mønstre osv.), men selve hastigheten er faktisk ikke så voldsom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det kommer til profesjonelle gitarister--'dem vi hører til vanlig'--, så kan jeg nevne MANGE relativt til meget berømte gitarister Vai blir ganske så langsom i forhold til.

Alt er relativt. Mange, i forhold til hvor mange gitarister "vi hører til vanlig" eller mange i forhold til vai? :lol:

Uansett er han ikke akkurat treg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det kommer til profesjonelle gitarister--'dem vi hører til vanlig'--, så kan jeg nevne MANGE relativt til meget berømte gitarister Vai blir ganske så langsom i forhold til.

Kjør på, hehe. Det de fleste forbinder med kjappe gitarister er jo (verdens mest brukte studiogitarist?) Steve Lukather, (Gitarhelt) Eddie Van Halen, (Kjappets-symbol) Joe Satriani, (Gitarhelt2) Kirk Hammet. Dette var bare de første jeg kom på.

Hvis ikke Steve Vai oppfyller kravene til det å være en kjapp gitarist, så bør jeg tydeligvis gjøre gitar-hjemmeleksa mi på nytt. Vil faktisk strekke meg så langt som å si at han er en sinnsykt kjapp gitarist, tatt i betraktning den allmenne definisjon av hva som er en kjapp gitarist. Selvsagt vil du, som er like kjapp selv, ha andre definisjoner av uttrykket. Men hvis man bedømmer utfra hvordan det blir brukt, så hersker det vel ingen tvil.

Steve Vai er kjapp....

(Haha, pokker så kverluerende man blir på morrakvisten :mrgreen: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke Steve Vai oppfyller kravene til det å være en kjapp gitarist, så bør jeg tydeligvis gjøre gitar-hjemmeleksa mi på nytt.

Angående den hjemmeleksa, vil jeg anbefale å høre litt på Shawn Lane, Jason Becker og Scott Mishoe. Men for guds skyld, Steve Vai er oppfyller i aller høyeste grad kravene til å være en kjapp gitarist;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det kommer til profesjonelle gitarister--'dem vi hører til vanlig'--, så kan jeg nevne MANGE relativt til meget berømte gitarister Vai blir ganske så langsom i forhold til.

Kjør på, hehe. Det de fleste forbinder med kjappe gitarister er jo (verdens mest brukte studiogitarist?) Steve Lukather, (Gitarhelt) Eddie Van Halen, (Kjappets-symbol) Joe Satriani, (Gitarhelt2) Kirk Hammet. Dette var bare de første jeg kom på.

Hvis ikke Steve Vai oppfyller kravene til det å være en kjapp gitarist, så bør jeg tydeligvis gjøre gitar-hjemmeleksa mi på nytt. Vil faktisk strekke meg så langt som å si at han er en sinnsykt kjapp gitarist, tatt i betraktning den allmenne definisjon av hva som er en kjapp gitarist. Selvsagt vil du, som er like kjapp selv, ha andre definisjoner av uttrykket. Men hvis man bedømmer utfra hvordan det blir brukt, så hersker det vel ingen tvil.

Steve Vai er kjapp....

(Haha, pokker så kverluerende man blir på morrakvisten :mrgreen: )

Haha, der gikk grensa Peri. Når ble Satriani kjapphets-symbol? :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når mannen i gatas definisjon av 'gitarvirtuos' er Eric Clapton, til nød Santana, så synes jeg det blir litt håpløst å operere fra 'folk flest'-synspunktet.

Sammenlignet med de virkelig raske gitarister som finnes, så er ikke Vai noe videre kjapp på lanken. Nå snakker jeg ikke bare om de mer obskure karene (Theodore Ziras, Jarle H. Olsen, Rusty Cooley) heller, men også veletablerte berømtheter--DiMeola, Malmsteen, Holdsworth, McLaughlin, Petrucci og et drøss flamencogitarister (DeLucia, for eksempel).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.