Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Et lite POD XT-klipp...


aiwass

Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd en stund nå å få en solotone med litt 'kropp', men likevel også litt 'prossessert' 80-tallslyd, og nå begynner jeg å nærme meg. Om jeg spiller legato på stolpickup'en kan jeg til og med få en rimelig Holdsworth-aktig lyd.

Jeg improviserte og spilte inn hele greia på ca. 5 minutter, first take på alt bortsett fra vrengrytmegitaren (2 takes der), etter ikke å ha spilt gitar på ca. 3 uker. Forvent altså ikke kunst, poenget var kun å få tatt opp gitarlyden.

http://www.soundclick.us/fastkG/10/05/free...+podxttones.mp3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takker for komplimentene.

Hva 'lukkethet' angår, så valgte jeg ikke å bruke noe reverb. Alt er 100% 'tørt'. Jeg prøvde også å få en litt prossessert tone (gammel Shawn Lane, etc.), så dette er vel litt min skyld...

Jeg har også en versjon med reverb (lagt til i etterkant i Cool Edit), og den kunne lurt meg til å tro at det var et ekte liveopptak. Likevel valgte jeg å beholde den 'tørre' versjonen, slik at mest mulig av den originale lyden kommer frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæven, sjekka mye av de greiene du hadde på den SoundClick-sida; utrolig mye fett der ass! En får vel bare gratulere med en nydlig skarp og stødig teknikk= ) Utrolig herlige licks/soloer også!

Men for å være mer on-topic, så var lyden helt herlig delikat; jeg digger den ass. Jeg er også en stor fan av Holdsworth og Lane, så det er vel mye derfor!

PS: Ekte menn bruker economy ja;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for varme ord.

[Wayne's World] I'm not worthy! [/Wayne's World]

@Jingles: Ikke POD XT Live, nei, kun god gammel POD XT 1.01.

@nettrom: Tilfeldigvis bytter jeg til halspickup'en omtrent der du sier 'kjøttet' i tonen faller bort. Jeg spiller på en Strat, og skulle helst hatt en halspickup som satt et hår nærmere stolen (á la 24 bånds gitarer), da jeg synes det noen ganger kan bli litt vel mørkt. Kan dette ha noe med saken å gjøre? Ellers fikk ikke miksing akkurat høyeste prioritet, da dette var et greit lite 5 minutters prosjekt... :)

@Thorg: Seff... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Economy picking vil si at man bruker sweeping der det er mulig.

Med andre ord, om du spiller en note med et oppoverslag, og så bytter til en streng ovenfor, så fortsetter du med samme oppoverslaget. Om du spiller en note med et nedoverslag, og bytter til en streng nedenfor, så fortsetter du med samme nedoverslag. Utenom disse tilfellene er det det samme som alternate picking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Economy picking vil si at man bruker sweeping der det er mulig.

Med andre ord, om du spiller en note med et oppoverslag, og så bytter til en streng ovenfor, så fortsetter du med samme oppoverslaget. Om du spiller en note med et nedoverslag, og bytter til en streng nedenfor, så fortsetter du med samme nedoverslag. Utenom disse tilfellene er det det samme som alternate picking.

ah, takker =)

pånytt, bra spillt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.