Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

gibson explorer! THE guitar?


solidsnake_971

Anbefalte innlegg

Explorern og V-gitaren kom samtidig, etter en god del års suksess med les paul bestemte gibson seg for å prøve ut noe nytt, noe radikalt. Dermed kom flying V og Explorer. Den er absolutt ikke laget for metal eller noe sånt i utgangspunktet, det er bare ett rykte den har fått på seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En Strat kan du bruke til alle genrer, en Explorer hører hjemme i rock/metal.

Det er ikke noe vits å diskutere en gang.

Slikt blir berre tåpeleg å seia. Det er trass alt lyden som er tingen her. Eg skal vera einig i at det hadde sett litt snålt ut å spela standard jazz på ein BC Rich beast, men med eit gammal design som explorer blir det litt teit å kategorisera slik. Det er berre i det siste at 500 pickupen til gibson er brukt i explorerane, og før det var ikkje explorer meir heavy enn ein les paul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel.. Det er jo ikke bare dumt å si slikt, for det er jo faktisk en gitar som blir brukt mest i den sjangeren (Føler det er dumt å si genre).. Du sier at det blir dumt å spille jazz med en B-C Rich.. Hva har en BCR med dette å gjøre.. Blir dumt å spille Blues, Jazz, lettrock, rock 'n roll (noen typer), etc. etc. med den Explorer. Den er derimot tøff til Metal, heavy rock etc. ja.. Men det er langt ifra noen allround-gitar..

Det du sier om mikkene er kanskje sant, men hvorfor er det da slik at de har bytta til "tyngre" pick's (LE av meg om jeg driter meg ut nå..) ??

Jo nettopp fordi at Explorern ikke ble brukt til en allround gitar (ok.. noen unntak, men det redder ikke verden)..

Litt teit av meg men.. Sånn føler jeg det..

Chill. Mikke 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg sa ikkje at det var dumt, men at det hadde sett litt snålt ut. Og det er slettes ikkje dumt å spela anna enn metal på explorer. Derimot å kun bruka ein gitar til metal fordi den er litt spiss i kantane, er dumt. Synest berre det er håplaust at folk dømmer ein gitar sine lydmessige kvalitetar utifrå utsjånad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg sa ikkje at det var dumt, men at det hadde sett litt snålt ut. Og det er slettes ikkje dumt å spela anna enn metal på explorer. Derimot å kun bruka ein gitar til metal fordi den er litt spiss i kantane, er dumt. Synest berre det er håplaust at folk dømmer ein gitar sine lydmessige kvalitetar utifrå utsjånad.

Nettopp. Ikke kategoriser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.