Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson Les Paul Custom


complex

Anbefalte innlegg

var i butikken og testa en PRS santana se igår.

anbefales på det varmeste! overraskende god å spille på, og gode mikker for prisen (7000-8000?)

var noe korea/japan/taiwan greier, men fant ingen feil eller mangler..

les paul er vel stort sett les paul TROR JEG, forskjellen ligger bare i mikkene.

(får jo forskjellige halsprofiler, så er det en smakssak)

finn en som du liker og spille på, så kan du i værste fall hive mikkene og kjøpe nye etter en stund hvis du blir misfornøyd med lyden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at Custom-gitarene' date=' i motsetning til Standard-modellene, er solid tre tvers gjennom. Noen sa at Standard har noen hull under lønnelokket for at vekten skal reduseres.

Derfor er Custom jævlig tung også.[/quote']

regner med du tenker på Supreme modellen som er hul inni?

Nei, jeg tenker ikke på så store hull at den er chambered, men Standard har visst en del hull drillet inn under lokket for at vekten skal bli mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller en Telecaster.. Har Les Paul selv, men synes den er alt for lite allround. Men man får fin rytme og leads ut av den på vreng, dog. Men på clean synes jeg den er heller dårlig.

Derfor man har 50talls Strat. Evt. piezo-pickups eller en halvakustisk hvis man vil ha den type lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røntgenbilde av en Les Paul Standard:

CHLP1.jpg

"Weight relief-holes" kalles de.. Og brukes fordi mahoganyen som brukes idag har høyere tetthet enn Honduras-mahoganyen de brukte før (eller på customshop instrumentene idag).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk a!

http://www.gibsoncustom.com/flash/products...m/LPCustom.html

Tenk å si at man heller skal kjøpe en Strat, enn en LP Custom...ikke drit deg ut a!! Strat som Rytme gitar?

LP Customen er tyngre enn alle de andre Lp'ene, det er derfor den har tyngre lyd enn de andre, har du spenn til en Custom...så er det vel ingen tvil!!!

Har hørt at gitaristen i Carburators samler på LP Custom, han har visst en 20-30 stykk, selv om det ikke er noe jeg kan bekrefte!! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.