Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson Les Paul Custom


complex

Anbefalte innlegg

vanskeleg å gå feil med ein kvalitetsgitar som det, men mikrofonar har mykje å seia når det kjem til tight bassrespons. For all del ei kjempeøks, men eg ville kanskje sett litt rundt andre plassar før 30000+ dett ut av lommeboka. Sjekk f.eks ut Hamer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par unødvendige innlegg her ja.

Det blir ikke spurt om man liker LP eller ikke, og når man klimprer på en Epi LP og anbefaler en Tele som erstatning for en Gibson LP, bør man helst holde ting for seg selv.

LP Custom er ganske sikkert en helt straight rocke-gitar det, men tviler sterkt på at den skiller seg noe merkbart fra en LP Standard lydmessig (selvom den etter det jeg vet, har en litt stivere pris).

Min oppfatning er at de fleste begynner å anse de dyreste Gibson gitarene som en smule overpriset i forhold til hva man faktisk får for samme pris hos andre produsenter.

Jeg vil anbefale å sjekke ut PRS, Nik Huber, Tom Anderson (Atom) og Baker før du eventuelt tar skrittet ut og kjøper deg en Custom. Tror du vil få mer igjen for pengene dine hos disse produsentene, men samtidig er jo alt en smakssak både lyd- og følelsesmessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alltid du bare skal se på kvalitet og slikt når du skal handle gitar. Tenk litt på at du skal like gitaren også.

Jeg har nettopp kjøpt en Suhr Classic (Helt ekstrem bra strat) Alt er helt overlegent på den, men jeg vurdere å trade den mot en helt plain Gibson Les Paul Standard, mest fordi jeg tror jeg føler meg mer komfortabel med den til det jeg digger mest, klassisk rock, moderne rock og bluesrock.

Og jeg har en knall les paul fra før, og denne suhr'en er absolutt noe av det beste du får for 20000...alikevel så spiller jeg ikke så mye på den...hmm..jeg begynner å bli syk i huet.

Men hvis du skal bruke så mye penger på en gitar, er det i allefall et must at det er en gitar du liker.

Customene har litt forksjellige halsprofiler også, De første hadde vel standard temmelig tjukk hals, de fra 69-og ut 70tallet hadde temmelig tynn hals. Gibson fra 70tallet varierer også veldig i kvalitet, det gjør vel egentlig gibson generellt. Går du for en nyere customshop så er det vel temmelig banker. Det er et par på www.lick.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mye sant i det Preben sier her. Det viktigste er selvsagt at du må like gitaren.

Forøvrig vil jeg bare opplyse om at Lick.no er i ferd med å avvikles. Dog er det mulig at de kan skaffe informasjon om gitarene på siden, om du virkelig i er interessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller du rytme gitar ville jeg heller gått for en SG.

På de øverste båndene spiller SGen rævva av les paulen,

men så er det ingen gitarer som slår LP på sustainen.

LP til Solo

Sg til rytme :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at Custom-gitarene' date=' i motsetning til Standard-modellene, er solid tre tvers gjennom. Noen sa at Standard har noen hull under lønnelokket for at vekten skal reduseres.

Derfor er Custom jævlig tung også.[/quote']

regner med du tenker på Supreme modellen som er hul inni?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man først tenkt å svi av 30000 eller mer på en gitar, så bør det pinedød være av høy kvalitet. Jeg ville uten tvil gått for en Moser custom, PRS e.l. Greit nok, gibson er bra saker det også, men kan ikke tenke meg at du merker oseaner av forskjeller på en LP standard og custom. Tror selv jeg ville gått for classic, da den ser like feit ut og har 498/500 pickups ;)

Men, med slikt budsjett: PRS 10top av noe slag, uten tvil! Hvertfall om det er noe les paul-aktig du er ute etter i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.