Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Maple eller Rosewood?


Per

Anbefalte innlegg

Moro å se at en slik diskusjon kan ta slik av. Men det er vell like subjektivt som hvilken gitar som er finset av warlock, firbird eller strat.

Jeg har hørt i fra folk som driver med tredreing at de putter det emnet de skal dreie i micro-ovnen for å "koke" treet og dermed utløser spenningene. Da sprekker ikke trebollen med rosemaling etter at det har stått på hylla i noen år.

Kan jo være at de store gutta i gitarbransjen gjør dette med topp modellen sine, eller omvendt for billig modellen for utnytte treet max og ikke tenke på kutte i forhold til kurving og årringer?

Så lenge gitaren er god å spille på er jeg fornøyd....men høres jo fett ut må ibeholt, må nesten teste det en gang.

Sverre

______________

Musikk er best på hulen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det kommer ann på hvilken kvalitet på treet/halsen som får meg til å velge. Fordi noen rosewood halser er drit herlige, mens andre/billigere er ikke så bra igjen. Og samme med maple. Jeg har nå en fender strat med maple, men har før det, alltid spilt med rosewood og hadde aldri noe problem. Men smak og behag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.