Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nytt prosjekt. Gretschifisering av Kauer Banshee


Anbefalte innlegg

Yup. 

Kan man få disse greiene: 

 

IMG_20170201_204430.jpg

s-l1000.jpg

s-l1600.jpg

TP-3670-001.jpg

 

Til å bli noe som dette?

    • banshee.jpg

 

Enn vil jo nødvendigvis få helt andre fargekombinasjoner her, men dere skjønner tegninga. Nickel/silver på Ice Blue Metallic kan sikkert funke. Har kjøpt plekterbrett i acryl som skal lakkes på baksiden, gretsch-style (og Kauer forøvrig) og en B7 skal modifiseres til å monteres på "toppen" av gitaren, og ikke bak til reimfestet som normalt. Liker stilen på Vibrola, der den snor seg i sinn fulle lengde langs kroppen av en Firebird men ikke selve systemet. Liker Bigsby men B5 ser litt stutt ut. Det blir spennende og se om det vil funke. 

 

Stay tuned ;)

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har pratet med Doug Kauer om dette og må i verste fall fjerne halvannen mm i neck pu cavity, noe som vil skjules av firebird pu ringene om jeg skulle angre. I beste fall dropper Powertronsa rett inn. Det hadde noe med avstanden fra cavity til enden av hals å gjøre, noe som ble justert hos de tidlig, men muligens etter at min ble podusert. Han sender meg også pickupringer som de bruker til sine Gretschifiseterte Banshees i tillegg til nytt truss rod cover i acryl.

Jeg tror ikke det finnes to identiske Kauere så det er på ingen måte dumt, da det ikke vil gå ut over originalitet, snarere tvert i mot. Det er nettopp denne Gretsch-vinklingen som er i ferd med å bli Kauers varemerke og vil således bli «mer» Kauer enn Gibson. (Se siste bilde.)

Doug selv sa at en skulle nesten trodd Powertrons var lagd for denne gitaren og jeg har hans fulle godkjenning til disse modifikasjonene.(Ikke det at det betyr noe men jeg gjør ikke noe som byggeren vrir seg i hodet over) :-) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, OsamaFetLaden skrev:

I tilfelle du ikke vet det: Pickupringene er strengt tatt overflødige på disse pickupene----festeskruene er i lokket på pickupen. Filter Trons ser mye kulere ut uten ringer.

TV Jones har monteringsmuligheter for GIbbo style, såkalt universal mount, som gjør det lettere å monteres i gitarer som ikke er spesialbygget for nevnte pickup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, germaniumkid skrev:

TV Jones har monteringsmuligheter for GIbbo style, såkalt universal mount, som gjør det lettere å monteres i gitarer som ikke er spesialbygget for nevnte pickup.

Jada, og det er kanskje veien å gå med et slikt prosjekt. Men om man ikke er belemret med skjemmende skruehull og større pickup cavities, er det veldig verd å vurdere å droppe pickupringene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.