Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kemper Profiling Amp


Peder123

Anbefalte innlegg

Ja.

Det blir da fem kabler med monitor out og direct out som separate kilder. Og seks hvis du kobler spdif begge veier (for reamping).

 

Koble da XLR main out til Input 1 og 2 på lydkortet og sett disse til direkte monitor så slipper du latency.

 

https://support.native-instruments.com/hc/en-us/articles/210271765-How-Does-the-Direct-Monitoring-Feature-work-in-my-KOMPLETE-AUDIO-6-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for super hjelp :) Da er det bare å finne ut hvilke kabler jeg trenger. Input 1 og 2 er vel to vanlige xlr med hann og hun i hver ende? Input 3 og 4 er det to balanserte jack kabler? Input 5 hva heter en slik kabel?

 

Men som nevnt tidligere så blir det nok ikke kjøp før om noen måneder.

Endret av Sveina60
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig. Dobbel balansert jack finner du rimelig på 4sound.

SPDIF er en digitalkabel. Her har ikke kvaliteten på kabelen noe å si for lyden, det holder at kabelen er nogenlunde solid. Selv det du finner på Kjell og Clas O fungerer. 

Endret av skela
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Sveina60 skrev:

Flott, takk igjen. Er det forskjel på balansert og dobbelbalansert?

Så SPDIF kan være denne?

http://m.clasohlson.com/no/Videokabel-audiokabel-RCA/Pr324013000

Ja. Såvidt jeg har forstått sender disse kablene kun digitale signaler (1 og 0) og påvirkes derav ikke i særlig grad av kabelens kvalitet så lenge signalet kommer frem.. men man må riktgi motstand (75 ohm) og derav ikke standard RCA kabel brukbart. De fleste kabler merket SPDIF skal fungere. 

Nikabe kablene fra Kjell er litt mykere (mer fleksible) enn COs Exibel. Men resultatet/overføringen blir vel det samme. 

https://www.kjell.com/no/produkter/lyd-og-bilde/kabler-og-adaptere/rca-lyd/rca-kabler/nikabe-s-pdif-video-1-m-p69613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. Høres ut som det er mange måter å gjøre det på. Mitt ønske er som nevnt at jeg kan ta opp det samme i cubase (PC) som jeg hører i høytalerene når jeg spiller (altså med effekter) uten å bearbeide noe i etterkant. Beklager at jeg henger litt etter på det tekniske, men det er vel slik når man nermer seg 60 og er dårlig på engelsk. Da er det greit å få det inn med teskje :)

 

Kom gjerne med forklaring på koblingsalternativer utifra bildene jeg la ut tidligerre i tråden dersom dere har tid og anledning. På forhånd takk :)

Endret av Sveina60
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyttesignalet bør sendes rett i monitor og ikke i sløyfe via DAW. Dette uavhengig av om man gjør noe med signalet i DAW eller ei. 

Når signalet går rett i monitor kan du spille uansett hvilke program som løper i bakgrunnen på PC og du trenger heller ikke åpne en egen editor. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ingenting å beklage. Alle kan ikke kunne alt. :)

Og jeg vil også presisere igjen: Unødvendig tungvint å gjøre det på noen annen måte enn det jeg, space og CaptainSexy nå har skrevet. Du får gjort akkurat det du vil og med mindre jeg tar feil kan du nok kontrollere direkte monitoring fra lydkortet via software-mikser.

De fleste maskiner nå til dags takler dog å spille inn med lav latency sånn at du aldri vil merke at der er latency (forsinkelse) i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, space skrev:

Lydkort har vel monitor ut? Jeg har aldri brukt mer enn én eller to kabler ved opptak. Skjønner ikke hvorfor ting skal gjøres så komplisert. 

Poenget med DSP I lydkort er å slippe forsinkelse. Samt å kunne bruke effektene kun til lytting uten å åpne egen programvare. Man kan da jamme over YouTube uten å åpne DAW eller Guitar Rig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, CaptainSexy skrev:

Jeg bruker POD FARM 2 kun for å få lyden fra kemper ut i monitorer, og så Reaper som innspilling-program. Da får du alt gjennom monitorene som du ønsker :) 

Ok, to kabler fra lydkort til monitorer høres greit ut ( det er vel slik jeg har det nå når jeg bruker gitar rig), men hvilken inn og utganer bruker du på de to andre kablene fra kemper til lydkort? Jeg har ikke kemper ennå så fint om du henviser navnene på in/utgangene i henhold til bildene over av lydkortet mitt og kemperen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.