Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kemper Profiling Amp


Peder123

Anbefalte innlegg

På de fleste forbruker-lydkort kan man heller ikke lytte direkte uten å sende signalet gjennom noen preamper. På Komplete 6 kan dette f.eks kun gjøres på inngang 1 og 2 (ikke på linjeinngang 3 og 4). Det er slettes ikke sikkert av lyden av disse preamper gjennom noen høyttalere med bi-amp og bassport er helt hva man ser etter med en forsterkermodellerer til 15k som er beregnet på FRFR monitorer.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, CaptainSexy skrev:

Main output left og right fra kemper  inn i balanced in på lydkortet og balanced out til monitorer :) 

Ok, takk.. Det hørtes jo greit ut :) jeg er ute på reise nå så har ikke noe fysisk å se på, men når jeg kommer hjem og senere får kjøpt kemperen så tror jeg det skal gå bra etter en liten repetisjon av denne tråden. Igjen tusen takk for hjelpen :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, skela skrev:

Hvis du ikke skal lytte direkte hadde jeg heller lagt pengene i et bedre lydkort, oppgradert monitorene, trimmet PC og satset på god software. 

 

Monitorene er bra nok, tror de er Yamaha HS8 eller noe sånt. PCen kunne nok vert bedre, men lyden i kemperen frister veldig etter diverse lydklipp jeg har hørt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med lydkort ut til ext input på Kemper, så en kabel fra kemper til monitor, og en kabel fra kemper til lydkort inn. 

Blir mange kabler igjen, men da sender du musikken ut til kemper, og musikk + gitarsignal til monitor. Samt gitarsignal inn i lydkort for opptak. 

Det er mange måter å løse dette på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, space skrev:

Hva med lydkort ut til ext input på Kemper, så en kabel fra kemper til monitor, og en kabel fra kemper til lydkort inn. 

Blir mange kabler igjen, men da sender du musikken ut til kemper, og musikk + gitarsignal til monitor. Samt gitarsignal inn i lydkort for opptak. 

Det er mange måter å løse dette på :)

Ok, det hørtes jo greit ut. Jeg får bare prøve meg litt frem ser det ut til :) tusen takk for hjelpen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var kemperen bestilt, ble raskere enn planlagt. Greide vist ikke vente lenger. Slik går det når man har en grei kone :)

Men jeg måtte jo forklare kona at jeg er en gammel mann og at skal jeg ha glede av kemperen så må jeg jo ha den ganske snart før jeg dør ;)

Endret av Sveina60
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Sveina60 skrev:

Da var kemperen bestilt, ble raskere enn planlagt. Greide vist ikke vente lenger. Slik går det når man har en grei kone :)

Men jeg måtte jo forklare kona at jeg er en gammel mann og at skal jeg ha glede av kemperen så må jeg jo ha den ganske snart før jeg dør ;)

Gratulerer. Du blir nok fornøyd med det :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sveina60 skrev:

Da var kemperen bestilt, ble raskere enn planlagt. Greide vist ikke vente lenger. Slik går det når man har en grei kone :)

Men jeg måtte jo forklare kona at jeg er en gammel mann og at skal jeg ha glede av kemperen så må jeg jo ha den ganske snart før jeg dør ;)

Gratulerer så mye! Genial sak du har bestilt deg, som kommer til å gi deg mye glede :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk alle sammen. Kona har strikketøy og netflix så hun klarer seg :) Ellers er jeg i utlandet og kommer ikke hjem før i midten av mars, så det blir noen lange uker. Jeg regner med å få den om ca. en uke, så da står den og venter på meg når jeg kommer hjem.

 

Ellers så har jeg lastet ned brukermanualen og ser på youtube, det er jo endel å sette seg inn i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Sveina60 skrev:

Takk alle sammen. Kona har strikketøy og netflix så hun klarer seg :) Ellers er jeg i utlandet og kommer ikke hjem før i midten av mars, så det blir noen lange uker. Jeg regner med å få den om ca. en uke, så da står den og venter på meg når jeg kommer hjem.

 

Ellers så har jeg lastet ned brukermanualen og ser på youtube, det er jo endel å sette seg inn i.


Det er mye å sette seg inn i, men veldig lite som er nødvendig å sette seg inn i for å få det til å låte bra :)
Jeg har hatt altfor lite tid så langt, til å sette meg inn i alle mulige innstillinger, men har hatt stor glede av Kemperen uansett. 
Ser dog frem til å kunne dykke dypere i materien :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! 

Samme her egentlig. Har bare skrudd den på, og funnet ut av innlasting av profiler, og output på forskjellige kanaler, med og uten høyttalersimulering.  Ellers skremmende lite manuallesing. 

... vet jeg burde for å få max utbytte av den, men det er veldig intuitivt brukergrensesnitt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.