Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

iRig-aktig, men til Android?!


Kossoff

Anbefalte innlegg

24 minutter siden, Kossoff skrev:

Hva synes du om appen og lydene da, på iPad?

Tror det er et helt kurant interface. Sluttresultatet avhenger jo. Stort grad av hvilke program man kjører (og prosessor på pad) men konverteren er vel grei nok i disse. 

 

Jeg testet demomodell av de fleste amp/effektsimulatorer på markedet og endte opp med å kjøpe Bias Fx. Til øving er det helt greit, f.eks å spille til hacking tracks da andre applikasjoner (f.eks Gutar Techniques og liknende magasiner i app format). 

 

Litt knotete system for ipad med lydutgang, enten må man bruke minjack ut eller ha et mer omfattende system med en annen type interface (det orket jeg ikke sysle med). 

 

Ser på slik programvare som øvingsverktøy og/eller leketøy. Med ett unntak: FLUX:FX (Adrian Belew) var et fantastisk program som faktisk kan brukes live, inkorporert med et mer "normalt" gitarsignal (type splitte signalet og sende fra pad til PA). Der var det en god del ganske spesielle effekter (tenk Kaoss pad og videre ut) man ikke finner så lett i portabel format. 

 

Edit: det fulgte vel med noe slags Amplitube koder også men det programmet brute jeg omtrent ikke. For ordens skyld: kjøpte iRig brukt og var derav fornøyd totalt sett. Ga 500kr og syntes det var en grei handel.  

Mvh That Random Guy on the Internet 

Endret av skela
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en iRig2. Funker, men er tydeligvis avhengig av Samsung Professional Audio eller noe for å minimere latency. På Sony Z5 Compact er det en hel del latency. Og at IK Multimedia ikke har oppdatert Amplitube til å funke på Android > 5 er jo... teit. Eller så har jeg gjort noe grunnleggende feil :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.