Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Telecaster bro pickup


bublemark

Anbefalte innlegg

http://shop.joebarden.com/p/modern-t-bridge?pp=12

Denne sitter i telen til en kompis av meg, og er muligens akkurat hva du er ute etter.

Edit: Ser riktignok ut som en humbucker, noe den i og for seg også er, da den er musestille. Den har forøvrig veldig fin karakteristikk, og er litt grommere enn en "vanlig" tele-bridge pickup.

Endret av condemned
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er Gulmoen & Engh som importerer Seymour Duncan til Norge. 

De kan sikkert svare på hvilke butikker som evt har disse inne eller kan skaffe,

http://www.gemusikk.no/shop/default.asp?page=products.asp&pg=3012&pno=1

Min personlige telefavoritt er denne

http://www.seymourduncan.com/pickup/vintage-broadcaster-tele-bridge

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du seriøs nå, Steik Bacon?

Jeg kjører to Joe Barden singlecoils I stratten min. Disse låter utelukkende som singlecoils, og ingenting annet.

Dersom du mener en singlecoils ikke er en singlecoils fordi den har en annen karakteristikk eller kommer i format av dual-blade, spekulerer jeg litt på hvordan du resonnerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som du skulle hatt en typisk tidlig `50talls bridge pickup, flatpole/alnico 3. Det er en haug av alternativer på markedet. Fender CS Nocaster låter kjempebra og koster ikke fletta. Broadcaster pickupen som @germaniumkid anbefaler er også kul.

Det finnes jo også mange som kan lage en pickup spesielt etter dine behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, condemned skrev:

Er du seriøs nå, Steik Bacon?

Jeg kjører to Joe Barden singlecoils I stratten min. Disse låter utelukkende som singlecoils, og ingenting annet.

Dersom du mener en singlecoils ikke er en singlecoils fordi den har en annen karakteristikk eller kommer i format av dual-blade, spekulerer jeg litt på hvordan du resonnerer.

Seriøs ja. Men alt er relativt. Jeg digger den bite man får med singlecoil. Og har ikke prøvd noen buckvariant som gir dette. Du liker at toppen dempes noe. Lenge siden jeg prøvde Barden, men kan ikke huske jeg syns de var no spesielt. Men støyreduksjon er greit. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, SteikBacon skrev:

Seriøs ja. Men alt er relativt. Jeg digger den bite man får med singlecoil. Og har ikke prøvd noen buckvariant som gir dette. Du liker at toppen dempes noe. Lenge siden jeg prøvde Barden, men kan ikke huske jeg syns de var no spesielt. Men støyreduksjon er greit. 

Jeg vil påstå at Joe Barden låter mere singlecoil enn bucker. Som du sier er jo alt relativt, men å gå til de lengder å hevde at dette ikke er en singlecoil - kun fordi karakteristikken er noe annerledes i diskanten, vet jeg ikke om jeg er enig med deg i.

Trådstarter ønsket en singlecoil med litt mindre diskant enn det en tele er kjent for, samt noe som fungerer med forskjellige typer vreng. Til det er Barden veldig flotte. Selvfølgelig finner du jo klassiske singlecoiler som gjør dette også, men mine opplevelser med utallige singlecoils gjør at jeg heller foreslår en dual-blade type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.