Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kanskje jeg må bygge meg en bass


Anbefalte innlegg

5 timer siden, bjosted skrev:

Da er kroppen pusset og oljet 3 ganger. Skal ha et par ganger med olje til før jeg begynner med voksing.

IMG_7228.jpg

Hvis du jobber et sted hvor det jevnlig bones gulv, kan du finsnakke med renholder og få tak i midtstykket på skivene de bruker.  Genialt for å påføre bivoks over oljet tre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Gubbe skrev:

Hvis du jobber et sted hvor det jevnlig bones gulv, kan du finsnakke med renholder og få tak i midtstykket på skivene de bruker.  Genialt for å påføre bivoks over oljet tre. 

Jeg jobber ikke lengre. Brakk nakken i 2002, så jeg får lov å gjøre som jeg vil :)

 

Endret av bjosted
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

En liten oppdatering på bass-prosjektet.
Fikk voldsomt med sjolder under oljing, og måtte slipe ned hele kroppen. Tror jeg hadde fått noe rødspritsøl under vask av pensler etter beisingen. Så derfor ble den enda mer "slitt". Liker resultatet så langt. Oppdaget også masse spor etter saging fra fabrikken, men slik som den blir nå , så gjør ikke det noe. Liker at den får et litt herjet utseende, uten å kalle det relict.
Her er et bilde etter oljing for andre gang og andre tynne lag med lakk, før jeg år løs på våtsliping og lakkering i morgen.

IMG_7235.jpg

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hils på Miss Shabby BasseNåDa. Et damemenneske fra de mørke bakgatene i Hong Kong. Full av nykker. Med en stemme som vitner om mye brunt drikke. Raspende og ortnlig ufin i røsten. En stemme som er en blanding av Edith Piaf , Janis Joplin, Ole Paus, og Rod Stewart. Ble ferdig i ettermiddag, og etter et sett nye strenger og skikkelig intonering, ble det nesten en skikkelig dame, selv om det skal litt til.

 

IMG_7247.jpg

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Wiker skrev:

Det der ble ganske tøft. :)

I mine øyne kler den det hvite plekterbrettet, kombinasjon av mørk brun og hvitt gjør den litt stilfull. Men - smake og behag.

Jeg synes ikke det ble stygt, men det skjærer litt ut, vi får se, liker jeg ikke det nye er det bare å sette på hvitt igjen. Ser også at jeg burde gått for maching headstock også. Men der er flere prosjekter på gang, og dette var en test for å se.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes denne bassen ble litt "rar" å spille på. Dårlig balanse på den, og jeg vet hvorfor. Kroppen er laget i poppel, et treverk jeg ikke likte helt. Vanskelig å få til god finnish på den, ble merker overalt, selv om jeg var utrolig forsiktig. Og poppel  er alt for lett til å balansere opp halsen, og vipper uansett om jeg sitter eller står. Utrolig slittsomt å måtte holde opp halsen samtidlig som jeg spiller. Vurderte å flytte reimfestet litt lengre opp i bakkant, men kom til at det ikke ville gi nok til å balansere opp. Er det noen som har noen tips ? Litt bly i hjørnet helt nede på kroppen kanskje, men det blir ikke noe pent. Evt bore noen hull under stolen og ned på skrå mot hjørnet og fylle bly nedi der . Jeg vet ikke. Setter veldig pris på innspill her, for det er en morsom og god lyd i den, og skulle gjerne fått den litt mer spillevennlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.