Web Analytics
Jump to content

Hvilken tremolo?

askret
 Share

Recommended Posts

Ser ut som det er en hardtail i utgangspunktet som er frest for strat-type Wilkinson (v50 eller v100), der original-fresemal ble for liten for undersiden av tremen. Cowboy-mekk, med andre ord. Har du historien bak?

Evt. Standard 6-skruers trem bytta til noe to-studs ræl. Sorry, dette ble jo ikke noe mer enn du allerede visste. 

Edited by Gubbe

Husker ikke helt hvor denne kom fra, men tror den ble kjøpt her på forumet....

I den tilstanden bildet viser, uten mer info, og jeg var ikke lur nok til å spørre heller. Nå har den stått på roterommet et par år....

kanskje like lurt å fylle igjen og sette på en hardtail av noe slag.... Eller sette på en Strat tremolo....

1 time siden, askret skrev:

Kan noen si hva slags tremolo det er frest ut for her?

Strengt tatt er det vel en vibratoenhet det er frest ut for. En tremoloenhet er en elektronisk affære. Sorry, greide ikke dy meg. Det er Leo Fenders feil at disse to begrepene har bytta plass i gitarverdenen.

• Like 1

Bra vi har våre kjepphester, som en av mine, nemlig at gitarer til vanlig er stemt i C.. :blush:

Hadde du skrevet "vibratorenhet", hadde nok responsen blitt enda større. Til tema, nei, dette kjenner jeg ikke igjen. Saksopplysning, har unnet meg et par glass hvitvin etter at jeg er ferdig med å olje terrassene.

• Like 3

1 time siden, askret skrev:

Hadde jeg skrevet vibratoenhet hadde det nok blitt kommentarer fra andre om det! Men hvorfor bry seg......

Sorry. Jeg er yrkesskadd etter mange år som redigerer, redaktør og korrekturleser.