Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken tremolo?


askret

Anbefalte innlegg

Ser ut som det er en hardtail i utgangspunktet som er frest for strat-type Wilkinson (v50 eller v100), der original-fresemal ble for liten for undersiden av tremen. Cowboy-mekk, med andre ord. Har du historien bak?

Evt. Standard 6-skruers trem bytta til noe to-studs ræl. Sorry, dette ble jo ikke noe mer enn du allerede visste. 

Endret av Gubbe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke helt hvor denne kom fra, men tror den ble kjøpt her på forumet....

I den tilstanden bildet viser, uten mer info, og jeg var ikke lur nok til å spørre heller. Nå har den stått på roterommet et par år....

kanskje like lurt å fylle igjen og sette på en hardtail av noe slag.... Eller sette på en Strat tremolo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, askret skrev:

Kan noen si hva slags tremolo det er frest ut for her?

Strengt tatt er det vel en vibratoenhet det er frest ut for. En tremoloenhet er en elektronisk affære. Sorry, greide ikke dy meg. Det er Leo Fenders feil at disse to begrepene har bytta plass i gitarverdenen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra vi har våre kjepphester, som en av mine, nemlig at gitarer til vanlig er stemt i C.. :blush:

Hadde du skrevet "vibratorenhet", hadde nok responsen blitt enda større. Til tema, nei, dette kjenner jeg ikke igjen. Saksopplysning, har unnet meg et par glass hvitvin etter at jeg er ferdig med å olje terrassene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.