Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

angående ny picup til stratocaster! hvem er best?


Grytten88

Anbefalte innlegg

hellu! jeg er på jakt etter ny pickup på min stratocaster (mexico) skal bare ha 1, syntes det er bare vås å skifte ut alle 3, rett å slett brif! men samma det! jeg vet at dette er en smak sak hvilken mic`er man velger! noen får man old rock and roll style ut av, litt sånn ac30 style og noen får man litt mere 80 talls metall osv! jeg liker litt old rock style fra slutten av 60-70 talls musikk! litt sånn zeppelin,floyd,queen,purple osv!

jeg tenkte litt på å kjøre pickup`s som han gilmoure bruker, dem han har på sin røde stratocaster, ekke sikker på hva dem heter igjen! tror dem ligger på en 1200-1400 spenn eller noe!

kom med bilder og fortell om litt om deres erfaringer om denne saken! er det noen som har en liggende som jeg kan kjøpe brukt er jeg veldig intrisert!

Teaching myself to play was the first and most important part of my education." - Jimmy Page

ROCK ON!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør velge pickuper litt utifra hva slags amp du bruker, spillestil osv.

Hvis du bruker en gammeldags rør amp, og føler at du vil ha litt mer crunch/trøkk, så vil du ha en litt hottere pickup.

Føler du at pickupene du bruker er litt udefinerte, og spiller mye cleane toner, vil du kanskje ha en litt mildere pickup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet det er alt etter amp og spille stil, som sagt har jeg 60-70 talls spille stil alt fra zeppelin til floyd, har en vox ad50 forsterker.. hva heter dem pickupsene gilmoure bruker igjen? (pink floyd) jeg kan ikke huske det i hode..er dem mye trøkk i eller er dem litt "snillere"?

hva ville du anbefalle, vet det er litt vanskelig å anbefalle pickuper! er en smak sak! men alike vel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spør deg rundt på t.d. seymour duncan forumet. Der har dei god peiling på mikkar. Eg veit lite om single coil (spelar heavy for svingande),men dersom du er ute etter humbucker i sc format, så er jo little '59 og JB jr (eller noko slikt) gode alternativ. 59er er rock n roll og JBen litt heitare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okay jeg skal bruke google, men jeg trodde dette var et forum for folk som trengte litt hjelp ved ting dem lurte på. vis alle hadde brukt google så hadde det ikke vært mye mening med dette forumet.

så vidt jeg husker spurte jeg etter deres erfaring og deres mening med forskjellige pickups.

ekke intrisert i humbucker, desverre. når man har en stratocaster SKAL man ha pickups etter min mening ;) ikke misforstå jeg elsker humbucker.

takk for dem som svarte på spørsmålet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til strat er også Stratpickupper et veldig godt valg. Skal du ha humbucker i bridge kan jeg anbefale SD Pearly Gates Plus. Ellers er Noiseless, enten Hot eller Vintage utgave veldig fine.

Suhr V60LP's er også veldig fine SC's

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Gilmour sitt "plekterbrett-oppsett" på min strat... visstnok.

Det er EMG singelcoiler av et eller annet slag. Har ikke gjort jobben med å finne ut av hvilken modell det er osv. Men de låter råbra. Rett og slett.

Jeg får en enormt fet/tykk/heavy lyd (selv om det er singlecoiler) når jeg skrur den ene kontrollen helt ned. Og når jeg skrur den opp blir den ganske skranglete og spinkel. Ikke helt likt klassiske fender singlecoiler, men det gir noe av den samme effekten. Vet ikke hva den kontrollen heter... Den andre heter nok "mid-boost" eller noe slikt.

Så gitaren blir på denne måten ganske allsidig.

Tror de "nye" Hot Noiseless ligger så og si i samme kategori.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dave har et eget EMG-sett med mikker, samt noe ekstragreier som gjør det visstnok bedre. Han startet med disse mikkene under AMLoR-turnéen, og har brukt de siden. Skal du basere lyden din etter Dave (noe jeg gjorde i en lang tid), så er denne siden lur å se på. Send også en mail til Bjørn (webmasteren), han er gud.

EDIT: Det jeg ville si om Dave og EMG er: Plastic Fantastic. Jeg var selv helt på styr etter EMG-settet til Dave, og skulle kjøpe det. Men litt lytting på lyden fra PULSE-turneen (som er helt fantastisk, btw) og sammenligning med lyd fra 70-åra (live og album), så synes jeg faktisk at passive mikker kler lyden til Dave mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.